اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شبکه بهداشت و درمان گچساران

10 پایگاه ثبت‌نام پزشک خانواده در گچساران اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 10 پایگاه ثبت‌نام پزشک خانواده در گچساران توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام و اطلاع‌رسانی شده است.

10 پایگاه ثبت‌نام پزشک خانواده در گچساران اعلام شد

محمدرضا محمدی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در گچساران با هدف ارتقای سطح سلامت و پوشش مطلوب‌تر خدمات بهداشتی و درمانی اقشار مختلف جامعه از ابتدای شهریور اجرایی می‌شود.

* ثبت‌نام از مردم برای پزشک خانواده فقط در محل سکونت امکان‌پذیر است

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان داشت: بر اساس برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع در این طرح، شهر دوگنبدان به 10 منطقه 10 هزار نفری تقسیم‌بندی شده است.

محمدی افزود: بر اساس این تقسیم‌بندی برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک، دو ماما، دو کارشناس تغذیه و بهداشت محیط و یک روانشناس بالینی تعریف و پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده گامی در راستای اجرای عدالت در سلامت است، ابراز داشت: ساماندهی خدمات ارائه شده در بخش پزشکی از نتایج اجرای این طرح است.

این مسئول بهداشتی و درمانی در گچساران با اشاره به لزوم همکاری مردم در اجرای پزشک خانواده افزود: مردم برای نام‌نویسی و ثبت‌نام خانواده خود در این طرح به نزدیکترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کنند.

محمدی بیان داشت: مردم برای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده در این شهرستان باید به مراکز بهداشتی و درمانی شهری، پایگاه‌های بهداشتی و مطب پزشکانی که در طرح ثبت‌نام کرده‌اند، مراجعه کنند.

* فرانشیز دارو در پزشک خانواده صفر است

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به رایگان بودن خدمات درمانی در طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: ویزیت، دارو و تزریقات در این طرح برای همه بیماران رایگان است.

وی یادآور شد: در صورتی که بیمار برای دریافت خدمات پزشکی به نظام پزشک خانواده و ارجاع مراجعه کند، همه خدمات بهداشتی و درمانی سطح یک بیمار به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه فرانشیز دارو در برنامه پزشک خانواده صفر است، خاطرنشان کرد: نیمی از هزینه داروها را بیمه و نیمی دیگر را دولت می‌پردازد و نیازی به پرداخت فرانشیز دارو توسط مردم نیست.

وی استمرار مراقبت‌های پزشکی در این طرح را از دیگر مزایای این طرح دانست و عنوان داشت: مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در برنامه پزشک خانواده به صورت مستمر و کنترل‌شده دنبال می‌شود و حتی بدون مراجعه بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی، پزشک پیگیر وضعیت سلامت بیماران خواهد بود.

محمدی با اشاره به اعلام شبکه بهداشت و درمان گچساران مبنی بر ثبت‌نام مردم برای طرح پزشک خانواده در 10 پایگاه شهری در این شهرستان افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی، درمانگاه شهید حسینی در سه‌راهی، کلینیک مهر، پایگاه بهداشتی کوی رزمندگان، مرکز بهداشتی بلوار بعثت، مرکز بهداشتی سمت راست و نیز مطب‌های پزشکان ثبت‌نام کرده در طرح پزشک خانواده از جمله مراکز ثبت‌نام پزشک خانواده است.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی به مردم از طریق نصب بنر و ارسال پیامک، از مردم خواست تا برای اطلاع بیشتر از این طرح به شبکه بهداشت و درمان گچساران مراجعه و یا با تماس با شماره تلفن 3335763 اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول