اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کشور خبر داد

اهر پایلوت مطالعات مرمت و تحلیل سازه‌های سنتی کشور

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی کشور گفت: شهرستان اهر پایلوت مطالعات تطبیقی، مرمت و تحلیل سازه‌های سنتی کشور می‌شود.

اهر پایلوت مطالعات مرمت و تحلیل سازه‌های سنتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مسعود علویان صدر در بازدید از خانه دکتر قاسم‌خان اهری در شهرستان اهر افزود: شورای راهبردی بحران برای تحلیل منطقی اقدامات مرمتی در این شهرستان به عنوان یک پایلوت تحقیقاتی در کشور تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته در این شهرستان با مطالعه آثار تاریخی آسیب‌دیده از زلزله و نحوه و میزان آسیب‌دیدگی آنها، برای رفع نقاط ضعف اقدامات مرمتی در سراسر کشور استفاده می‌شود.

علویان‌صدر با بیان اینکه در این تحقیقات و بررسی‌ها تحلیل مواد و مصالح مورد استفاده در مرمت‌ها را نیز می‌توان انجام داد، گفت: با مستقر کردن تیم کارشناسان مرمت دانشگاه تبریز و خبرگان کشور در این منطقه در اهر مطالعات گسترده‌ای انجام خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه باید تهدید زلزله روی داده را برای میراث فرهنگی کشورمان به فرصتی برای مطالعات جدی تبدیل کنیم، اظهار کرد: انجام مقایسه تطبیقی آثار تاریخی مرمتی با سازه‌های جدید از لحاظ آسیب‌پذیری از دیگر رئوس مطالعات قابل اجرا در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و ورزقان است.

خانه دکتر قاسم‌خان‌ اهری شهرستان اهر با 40 درصد آسیب‌دیدگی از زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی، یکی از چندین اثر ثبتی و تاریخی خسارت‌دیده از زلزله به شمار می‌رود.

معاون میراث فرهنگی کشور، مدیر دفتر تدوین پرونده‌های ثبت جهانی کشور ، مدیرکل بناها و محوطه‌های تاریخی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با همراهی تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و با حضور چندین نفر از کارشناسان حوزه مرمت و میراث فرهنگی از آثار تاریخی و ثبتی آسیب‌دیده از شهرستان‌های اهر و ورزقان بازدید داشته و تسهیلات فوری و ویژه مورد نیاز برای بازسازی این آثار را برآورد کردند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول