اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

جشنواره تئاتر خیابانی معرف امنیت حاکم بر کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان مریوان را مالک جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی خواند و آن را معرف فرهنگی بودن کردستان و امنیت پایدار حاکم بر آن دانست.

جشنواره تئاتر خیابانی معرف امنیت حاکم بر کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در جلسه شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سنندج، اظهار کرد: تنظیم و انتشار فراخوان این جشنواره بدون اخذ اظهارنظر از استان و جلسه شورای سیاستگذاری با هدف حذف حق مالکیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که دارای یک دهه فعالیت از یک جشنواره استانی و منطقه‌ای و حال بین‌المللی است نوعی اجحاف در حق جامعه فرهیخته و تلاشگر فرهنگ و هنر استان است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با مکاتبه با مسئولان ذیربط کشوری خواستار برخورد قاطع با اشخاص خاطی در این حوزه که سلیقه شخصی را در امورات اعمال می‌کنند، خواهیم شد.

شهبازی افزود: جشنواره مریوان با گستره بین‌الملل معرف جهانی استان فرهنگی کردستان و امنیت پایداری است که به خاطر مردم فرهنگ‌مدار و وفادار به نظام در این دیار مرزی شاهد بوده و هستیم و نباید گذاشت که چنین حرکت زیبنده فرهنگی در مغایرت با خط‌مشی و سیاست‌های فرهنگی نظام که همواره بر تمرکززدایی تاکید داشته است توسط عده‌ای از این استان و مردم شهیدپرور مریوان سلب شود.

وی با اشاره به صراحت بخشنامه هیئت دولت در خصوص اعطای مجوز به همایش، مسابقات و جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی توسط این شورا تاکید کرد: هم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و هم در شورای فرهنگ عمومی استان اهمیت جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی چون قاچاق در نوار مرزی مطلوب ارزیابی شده است و بر استمرار اجرای تئاترهای خیابانی در طول سال در مریوان تاکید دارند.

استاندار کردستان در پایان با قدردانی از معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تامین اعتبار 10 میلیارد ریالی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری در کردستان، گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای گولان که مشتمل بر 11 برنامه کلان از جمله جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان است، دیگر نیاز به اعتبار از سایر دستگاه‌های مرکزنشین را خواهد زدود و باید بر ساختار دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که توسط معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 89 راه‌اندازی شد، توجه بیشتری کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در سال‌جاری گفت: این جشنواره در دور هفتم خویش با توان و ارتقا فعالیت‌های اجرایی در شهر مرزی مریوان اجرا خواهد شد.

قباد میمنت‌آبادی با ابراز خرسندی از بسیج امکانات استان برای برپایی این رویداد کلان هنری، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی همان‌گونه که همگان اذعان دارند متعلق به مردم استان فرهنگی کردستان و حاصل فعالیت هنرمندان تئاتر شهرستان شهیدپرور مریوان بوده و هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه روند اجرای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به روال سابق برگشته و مدیرکل جدید هنرهای نمایشی ناهماهنگی‌های موجود را حل کرده است گفت: حفظ مالکیت مادی و معنوی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از وظایف و تکالیف ما و شورای فرهنگ عمومی استان است.

یکی از اساتید دانشگاهی تئاتر گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به شکل بین‌المللی حق استان است و عنوانی به اسم بازار تئاتر خیابانی ایران برازنده این جشنواره و تبدیل شدن به صرف‌بخشی عمومی به معنای اجحاف در حق تئاتر کردستان و تلاش هنرمندان این دیار است و نباید چنین سهل‌انگاری را مقبول و شایسته هنر دانست.

خسرو سینا همچنین به ارتقای مدیریت شهری و بهداشت بیشتر محیط شهر مریوان در ایام برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: همه ما از چنین رویدادی به نحو احسن حراست و ماندگاری و پویایی آن را برای رونق بیشتر تولیدات تئاتر خیابانی در شهری که پایتخت تئاتر خیابانی کشور است، قرار خواهیم داد، چراکه این جشنواره، مادر تمامی  جشنواره‌هایی است که با گستره‌های منطقه‌ای و ملی چون تئاتر شهروند و یا تئاتر خیابانی لاهیجان بوده و هست نه به آن معنا که در فراخوان بدون اخذ اظهارنظر از استان تدوین و انتشار یافته است.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول