اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

افتتاح تصفیه‌خانه مرکزی شهرک صنعتی تالش در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از افتتاح تصفیه‌خانه مرکزی شهرک صنعتی تالش در هفته دولت خبر داد.

افتتاح تصفیه‌خانه مرکزی شهرک صنعتی تالش در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید عباسیان‌امین صبح امروز در جلسه شهرک‌‌های صنعتی استان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گزارشی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری این شرکت در هفته دولت را ارائه داد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت 12 پروژه عمرانی و طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی گیلان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شامل تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی شهرک صنعتی تالش، بوستان شهرک صنعتی لوشان، شبکه گازرسانی شهرک صنعتی رودسر، شبکه مخابرات شهرک‌های صنعتی سیاهکل، شفت و لوشان و کلنگ‌زنی شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری با هزینه بالغ بر 27 میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان افزود: پنج طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی سفید رود رشت، آستارا، انزلی و لاهیجان در زمینه‌های شیمیایی، فلزی، سلولزی با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

این مسئول، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی تالش را جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان نامید و ابراز کرد: این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت 150 متر مکعب در روز، هفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی استان است که در شهرک صنعتی تالش ایجاد شد.

عباسیان امین وضعیت احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی در گیلان را دارای روند رو به رشدی دانست و یادآور شد: تا کنون شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به دلیل ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان در سه دوره موفق به دریافت لوح صنعت سبز از سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

وی از مطالعه و طراحی هشت تصفیه خانه دیگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فومن، ناحیه صنعتی پرکاپشت آستانه‌اشرفیه، شهرک صنعتی نقره‌ده آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودسر، رضوانشهر و مارلیک خبر داد.

مدیر  عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی اذعان کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان در زمینه احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی نیز شهرک صنعتی سرمایه‌‌گذاری که از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان بوده در منطقه کفترود احداث می‌‌‌شود.

وی عرصه تهیه شده برای این شهرک صنعتی را از اراضی ملی عنوان کرد و متذکر شد: این عرصه از طریق منابع طبیعی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده و وسعت آن حدود 50 هکتار است.

عباسیان‌امین در زمینه احداث این شهرک صنعتی در منطقه کفترود، افزود: این عرصه اوایل خرداد امسال به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده و اکنون با مطالعات فاز یک و دو آن، طراحی شهرک در دست اقدام است.

وی درباره حمایت از سرمایه‌گذاران بخش صنعت اذعان کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به سرمایه‌گذاران بخش صنعت در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی گیلان که به تعهدات قانونی خود عمل کنند مشوق اعطا می‌شود.

این مسئول افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به سرمایه گذارانی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین گرفته‌اند و برای ساخت واحد تولیدی با شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان قرارداد منعقد کرده‌اند در صورتی که به مدت یک سال از تاریخ عقد قرارداد نسبت به احداث واحد صنعتی خود و ایجاد اشتغال موثر اقدام کنند می‌توانند از مشوق‌هایی در نظر گرفته شده توسط دولت بهره‌مند شوند.

به گفته وی، این مشوق‌هایی به سرمایه‌گذاران پس از پایان کار ساخت واحد صنعتی و بهره‌برداری در قالب بخشودگی از قیمت کل حق بهره‌برداری و در بخش‌هایی که  ساخت و ساز، اشتغال و ظرفیت تولید طبق تعهد اجرا شده است تعلق می‌گیرد.

عباسیان‌امین با تصریح بر اینکه امکانات خوبی برای سرمایه‌‌گذاران داخلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است، یادآور شد: این امکانات برای برخورداری آنها از مشوق‌هایی و معافیت‌های مالیاتی تولید کنندگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول