اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ثبت 95 درصد اسناد کهگیلویه و بویراحمد در پایگاه مرکزی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه اسناد استان ما الکترونیکی، آرشیو و داده آمایی شده و بیش از 95 درصد اسناد این استان در پایگاه مرکزی کشور ثبت شده است.

ثبت 95 درصد اسناد کهگیلویه و بویراحمد در پایگاه مرکزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، سیدرضا حسینیان ظهر امروز در جلسه عمومی ثبت احوال دنا عنوان کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله تأکید بر این است بیش از 95 درصد آمارهای ثبتی مبنای هرگونه سیاست‌های کشور در تصمیم‌گیری‌ها باشد که از این رو اگر یک روز وقفه در آمارهای ثبتی بیفتد نیز با مشکلاتی عدیده مواجه خواهیم شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ثبت احوال امروز ثبت احوال نوین و دارای ویژگی‌های خاص خود بوده چرا که امروز ارتباط بین دولت و مردم طوری است که از هر وقایعی استفاده بهینه می‌شود.

 حسینیان اظهار کرد: در گذشته شهروندان جهت دریافت خدمت باید به ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه می‌کردند اما امروزه با پروژه آرشیو بسیاری از موانع برداشته شده و کلیه اسناد استان الکترونیکی و آرشیو و همه اسناد داده‌ آمایی شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 95 درصد از اسناد ما در پایگاه مرکزی کشور ثبت شده، لذا شهروندان در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند به ثبت احوال مراجعه و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

 حسینیان از دیگر فعالیت‌های ثبت احوال را صدور کارت ملی هوشمند دانست و یادآور شد: کارت ملی هوشمند کلید دولت الکترونیکی در راستای تحول اساسی خدمات دولت به مردم است و به دلیل سختی و پیچیده بودن فرایند کار در حال آزمایش می‌باشد.

 این مقام مسئول در ادامه گفت: در استان ما زیرساخت‌ها و نرم‌افزار مورد نظر در حال انجام است که به محض آمادگی به سمت صدور کارت هوشمند خواهیم رفت.

 وی ثبت وقایع حیاتی را مهم دانست و افزود: ثبت وقایع در تصمیم‌گیری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که از آن جمله موضوع و بحث هدفمندی یارانه‌ها و دیگر خدمات به مردم بوده و لذا این مهم باید توسط هیئت وزیران و دستگاه‌های اجرایی با جدیت دنبال شود.

 مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بعضی از موارد شاهد جعل و تحریفاتی در اسناد سجلی بودیم و صدور شناسنامه مکانیزه از مردادماه 89 در استان شروع شده که این شناسنامه‌ها قابلیت جعل و سوء استفاده را نخواهد داشت و در جلوگیری از تزلزل اسناد به ثبت احوال کمک می‌کند.

 حسینیان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه اول سال 91 در شهرستان دنا 318 مورد ولادت به ثبت رسیده است که در مقایسه با چهار ماهه اول سال 90 با 305 مورد ثبت 4.3 افزایش را نشان می‌دهد و امید است که این درصد با جدیت به سایر شهرستان‌ها برسد.

 وی در مورد این‌که ثبت فوتی اگر ساماندهی نشود تبعاتی را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: در بعضی از روستاها آرامستان‌ها به صورت خانوادگی است که لازم بوده شوراها و دهیاری‌ها بر امر خاکسپاری نظارت داشته باشند.

 مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد فوتی ثبت شده قانونی در چهار ماهه اول امسال را 60 نفر عنوان کرد و گفت: در مقایسه با سال 90 که 69 فوتی به ثبت رسیده است 13 درصد در جهت منفی عمل کرده‌ایم.

 حسینیان مهلت قانونی ثبت فوت را 10 روز عنوان کرد و افزود: عواملی که برخی فوتی‌ها را ثبت نمی‌کنند باید بررسی شود که مشارکت همه ادارات و ارگان‌ها در این وظیفه و ماموریت می‌طلبد.

 وی ساماندهی ازدواج و طلاق در این شهرستان را خواستار شد و تصریح کرد: جهت رفاه حال مردم باید دفتر ازدواج و طلاق در این شهرستان مستقر شود تا هر گونه تصمیم‌گیری آسان‌تر انجام شود.

 مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اسامی برای نوزادان اسامی متعارف و تعریف شده است و گاهی برخی اسامی خاص جزو اسامی متعارف نیست که در این مورد از ثبت آن خودداری می‌شود.

انتهای پیام/ی20

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول