اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

روز پزشک باید ارائه دهنده یک الگوی رفتاری درست باشد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنگامی که در مورد گرامیداشت روز پزشک صحبت می‌کنیم باید یک الگوی رفتاری درست را ارائه دهیم.

روز پزشک باید ارائه دهنده یک الگوی رفتاری درست باشد

سید احمد ثاقبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: شغل پزشکی یک نوع قداست خاص خود را دارد که سبب می‌شود تا از بقیه حرفه‌ها جدا باشند و نباید اجازه بدهیم این قداست از بین برود.

وی در ادامه با بیان اینکه جزء نگر شدن طب نباید سبب فراموش شدن کلیت انسانی شود، تصریح کرد: باید در گزینش دانشجو افرادی فقط پذیرفته شوند که دارای اخلاق پزشکی باشند.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به این مسئله که کسی که می‌خواهد در حوزه پزشکی وارد شود با ناموس و جان مردم در ارتباط خواهد بود، باید افرادی را جذب این رشته کنیم که نه تنها از لحاظ ذهنی قابلیت‌ها را داشته باشد بلکه از لحاظ روحی نیز امتیازاتی داشته باشد.

ثاقبی با بیان اینکه این گزینش دانشجویان پزشکی نیمی از چالش‌ها در حوزه پزشکی را حل می‌کند خاطرنشان کرد: نیمی دیگر از مشکلات هم با ارتقای مسائل فرهنگی در این زمینه خود به خود حل خواهند شد.

وی در ارتباط با مزیت‌های طرح پزشک خانواده تاکید کرد: این طرح یک الگوبرداری از کشورهای غربی است که موفق بوده است اما، لازمه آن این است که پزشکان عمومی را تقویت کنیم تا بتوانند یک دید وسیع داشته باشند تا بتوانند مشکلات را در سطح اول حل کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول