اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد راهبردی اجرای طرح پزشک خانواده

ثبت‌نام پزشک خانواده در کرمانشاه کمتر از حد نیاز است

خبرگزاری فارس: عضو ستاد راهبردی اجرای طرح پزشک خانواده گفت: ثبت‌نام تعداد پزشکان در طرح پزشک خانواده در کرمانشاه، اسلام‌آباد‌غرب و ثلاث باباجانی کمتر از حد نیاز است.

ثبت‌نام پزشک خانواده در کرمانشاه کمتر از حد نیاز است

عباداله باوند‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در طرح پزشک خانواده تجویز دارو کنترل خواهد شد و برای بیمار تعداد دارو مهم نیست بلکه موثر بودن دارو و تشخیص صحیح توسط پزشک مهم است لذا پزشک خانواده با بهره‌گیری پرونده الکترونیکی بیمار در تشخیص بیماری موفق‌تر عمل و داروی ضروری تجویز می‌کند‌.

باوند‌پور با بیان اینکه کاهش تعداد قلم داروها در روند درمان تاثیر منفی ندارد، تصریح کرد: با توجه به عوارض جانبی اکثر داروها‌، در این طرح پزشک خانواده با استفاده از پرونده الکترونیکی می‌تواند بیماری را تشخیص داده و داروی مناسب و موثر تجویز و داروهای اضافی را حذف کند.

وی افزود: شهروندان برای ثبت‌نام در طرح و انتخاب پزشک خانواده باید به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود و یا مطب‌های مجری طرح با ارائه شناسنامه، کارت ملی و یکی از قبوض آب، برق و...مراجعه کنند.

عضو ستاد راهبردی اجرای طرح پزشک خانواده گفت: در طرح پزشک خانواده هر پزشک برای 2500 نفر پیش‌بینی شده است و اگر به تعداد مورد نیاز در هر شهرستان پزشک ثبت‌نام و سازمان‌های بیمه‌گر منعقد کنند مازاد پزشکان که قصد مشارکت دارند می‌توانند در شهرستان‌های دیگر که کمبود پزشک دارند به ارائه خدمت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده دارای 3 سطح است خاطرنشان کرد: بیمار در سطح یک از ویزیت، از دارو و تزریقات رایگان بهرمنده می‌شود و در سطح 2 و 3 فقط 10 درصد هزینه بستری و 30 درصد هزینه تشخیص پرداخت می‌شود و الباقی توسط شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود‌، بنابراین اگر کسی نخواهد در طرح ثبت‌نام کند در هر 3 سطح باید شخصا هزینه پرداخت کند چراکه مشمول بیمه نخواهد شد و قطعا هزینه بالایی برای بیمار به همراه دارد.

باوندپور اظهار کرد: طرح پزشک خانواده اجرا شده است و در این راستا بسترسازی لازم صورت گرفته، مرحله ثبت‌نام پزشکان انجام شده و در حال ثبت‌نام از شهروندان هستیم.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام تعداد پزشکان در طرح پزشک خانواده در کرمانشاه، اسلام‌آباد‌غرب و ثلاث‌باباجانی کمتر از حد نیاز است‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول