اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

پزشک خانواده مشاور و امین خانواده‌هاست‌

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر ‌‌با بیان اینکه پزشک خانواده مشاور و امین خانواده‌ها‌ست‌، گفت: مسئولان باید به صورت دقیق به مردم اطلاع‌رسانی لازم را ارائه داده و آسیب‌شناسی‌های لازم برای این طرح صورت بگیرد.

پزشک خانواده مشاور و امین خانواده‌هاست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جمع مسئولان حوزه بهداشت این شهرستان با اشاره به اجرای طرح پزشک طرح خانواده اظهار داشت: پزشک خانواده طرح بسیار خوب و جدی بوده و در راستای خدمتگزاری به مردم است.

وی افزود: برای این طرح گام‌های مهمی برداشته شده و برنامه‌ریزی‌های خاصی نیز صورت گرفته است که با نگاه وسیع مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه پزشک خانواده مشاور و امین خانواده‌ها است، گفت: پزشک خانواده کسی است که هر فرد ایرانی با راهنمایی‌های او به پیشگیری و درمان امراض می‌پردازد.

وی افزود: این پزشک باید افراد خانواده را تا مراحل تشخیصی، آزمایشگاهی و در صورت نیاز بستری همراهی کند.

یوسفی تصریح کرد: مسئولان باید به صورت دقیق به مردم اطلاع‌رسانی لازم را ارائه داده و آسیب‌شناسی‌های لازم برای این طرح صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مهم سیاست‌‌گذاران نظام سلامت همواره وجود نابرابری‌ها در نظام سلامت مردم است، گفت: به همین منظور در زمینه اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، برنامه‌ای با عنوان پزشک خانواده و نظام ارجاع به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: در این برنامه هر خانواده یک پزشک عمومی را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب می‌کند تا هر یک از اعضای خانواده به وی مراجعه کنند.

یوسفی تصریح کرد: در صورت نیاز فرد به پزشک متخصص، با تشخیص و راهنمای پزشک خانواده و به وسیله نظام ارجاع امکان مراجعه به سطوح تخصصی‌تر فراهم می‌شود.

وی به اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش رضایت‌مندی مردم، مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف منابع از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر افزود: جلوگیری از تجویزهای غیرمنطقی و غیرضروری دارو و تداوم و جامعیت خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول