اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

توسعه مساجد بسیج تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: توسعه مساجد بسیج تمام دستگاه‌ها و همچنین مردم را می‌طلبد.

توسعه مساجد بسیج تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: روحانیون مبلغ با سخنرانی کردن و استفاده از ایده‌ها و افکار نو در مساجد نقش بسزایی در ترویج مسجدسازی در بین مردم دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغ روحانیون و ائمه جماعات در مساجد از بارزترین تبلیغ دینی مسجدسازی است، بیان کرد: با استفاده از ایده‌ها و افکار نو در بین نمازگزاران می‌توان آنان را تشویق به مسجدسازی کرد.

ارتباط با افراد متدین و ثروتمند از راهکارهای ترویج مسجدسازی در جامعه است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ارتباط پیدا کردن با افراد معتقد، متدین و ثروتمند را یکی دیگر از راهکارهای ترویج مسجدسازی در جامعه دانست و اذعان کرد: با تبلیغ دینی مسجدسازی در بین این افراد بیشتر می‌توان آنان را به مسجدسازی جذب کرد و با تحقق این امر توسعه و آبادانی مساجد افزایش می‌یابد.

عباسی وجود هیئت امنای قوی در مساجد را یکی از راه‌های جذب و جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی برای مسجدسازی دانست و بیان کرد: این هیئت‌ امناها می‌توانند از کمک‌های مالی و معنوی و مشاوره ارگان‌های دولتی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه برای توسعه و آبادانی مساجد استفاده کنند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانند مساجد را توسعه دهند و آباد کنند.

این مسئول تشریح فضیلت‌ها و ثواب‌های احداث مسجد در بین نمازگزاران را از راه‌های ترویج مسجدسازی در جامعه عنوان کرد و افزود: احادیث و روایات‌ بسیاری در مورد مسجدسازی گفته شده که با مطرح کردن آنان در بین مردم می‌توان با سرعت بیشتر مسجدسازی را در بین آنان ترویج داد.

وی با اشاره به اینکه در روایات و احادیث بسیاری مبنی بر آبادسازی مساجد سفارش ویژه‌ای شده است، بیان کرد: با احداث مساجد بیشتر در جامعه تعداد بیشتری از مردم می‌توانند به این مکان مقدس بروند و با گفتن ذکر و انجام دادن اعمال عبادی بندگی خالصانه خود را در برابر پیشگاه خداوند متعال انجام دهند.

مساجد پایگاه حل مشکلات اجتماعی هستند

این مسئول با بیان اینکه آحاد جامعه با تقویت ارتباط با مساجد می‌توانند ارتباط خودشان را با خداوند متعال مستحکم‌تر کنند، خاطرنشان کرد: مسجد بهترین مکان برای ایجاد ارتباط مسلمانان با معبودشان بوده و این مکان مقدس در نزد آنان از جایگاه والایی برخوردار است.

وی گفت: بسیاری از موضوع‌های اجتماعی از جمله چگونگی ایجاد مشکلات خانوادگی و نحوه برطرف کردن این مشکلات در مساجد مطرح می‌شود و نمازگزاران با بهره‌گیری از این مباحث می‌توانند دیگران را که دچار اختلافات خانوادگی‌اند، راهنمایی کنند تا مشکلات آنان کاهش یابد.

عباسی با بیان اینکه افرادی که در جامعه اقدام به مسجدسازی می‌کنند از طرف خداوند متعال به آنان عنایت ویژه‌ای شده است، بیان کرد: ایمان به خدا، ایمان به قیامت، برپا کردن نماز، پرداختن زکات و از خدا ترسیدن از مهم‌ترین صفات بارز افرادی است که با گرایش قلبی در جامعه اقدام به مسجدسازی می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: افرادی که مسجدسازی می‌کنند قلبا به خدا اعتقاد دارند و انجام دادن این امر پربرکت را مقدس می‌دانند و خداوند متعال نیز برای قدردانی از زحمات آنان اجر و پاداش فراوانی در دنیا و آخرت می‌دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: با به کارگیری ایده‌ها و افکار نو در جامعه می‌توان افراد بیشتری را برای کمک به مسجدسازی بسیج و با تحقق این هدف بستر فرهنگ‌سازی در جامعه را مهیا کرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول