اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

ایجاد 3 نوع مدرسه قرآنی از ابتدای مهر در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای مهرماه امسال 3 نوع مدرسه قرآنی در سطح استان ایجاد خواهد شد.

ایجاد 3 نوع مدرسه قرآنی از ابتدای مهر در خراسان‌رضوی

میکائیل باقری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار مدرسه قرآن در کل کشور وجود دارد که 881 مدرسه قرآن در استان خراسان‌رضوی است و امسال سومین سالی است که کار می‌کند.

رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: مدارس قرآن در هر ناحیه حدود 20 تا 30 است و در شهرستان‌ها 10 تا 15 است.

باقری یادآور شد: فعالیت‌های مدرسه قرآن به صورت فوق برنامه بوده به طوری که دانش‌آموزان صبح‌ها در کلاس‌های درسی حضور پیدا می‌کنند و در بعد از ظهرها در مکان‌هایی که در سطح شهر ایجاد شده شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه قرآن برای آموزش عمومی قرآن، روخوانی، روان‌خوانی و تجوید برای دانش‌آموزان، اولیا و عموم اقشار جامعه است.

باقری تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش که به تصویب 3 وزارتخانه رسیده است توسعه فرهنگ قرآنی است، در نتیجه نوع دومی از مدارس قرآنی که در نظر گرفته شده است ایجاد مدارسی است که برنامه آنها قرآن محسوب می‌شود به طوری‌ که معلم و مدیر و فضای مدرسه قرآنی است یعنی مدیر وجه و شخصیت قرآنی دارد و مثلاً معلم علوم درس خود را با آموزه‌های قرآنی تدریس می‌کند.

رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تاکید کرد: در کنار تدریس دروس که به صورت قرآنی است آموزش و ترویج قرآن نیز صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی برای 420 مدرسه قرآنی اعلام آمادگی کرده بود اما چون این طرح به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد امسال حدود 94 مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی استان تشکیل می‌شود که در هر ناحیه دو مدرسه قرآنی وجود دارد، در 7 ناحیه مشهد و تبادکان جمعاً 16 مدرسه قرآنی را در مقطع ابتدایی خواهیم داشت که ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت رایگان خواهد بود.

باقری افزود: نوع سوم بحث دارالقرآن‌ها است که سال‌های قبل نیز فعالیت می‌کردند، این دارالقرآن‌ها به صورت فوق‌برنامه در نوبت مخالف مدارس به دانش‌آموزان  صوت و لحن و روخوانی را آموزش می‌دهند و برای مسابقات قرآنی آنها را آماده می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول