اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان تأکید کرد

احیای فرهنگ دینی و مذهبی برای مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ما باید برای مقابله با جنگ نرم به دنبال احیای فرهنگ دینی و مذهبی که امامزادگان در جامعه پیاده کردند، باشیم.

احیای فرهنگ دینی و مذهبی برای مقابله با جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی در دومین کنگره امامزاده سلطان سیداحمد ساردوئیه اظهار داشت: با توجه به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هم‌اکنون در 32 استان کشور و 50 کشور دنیا در حال برگزاری است، جنوب استان کرمان این توفیق را داشت که در بخش تئاتر زائر یکی از برنامه‌های این جشنواره را برگزار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ما به دنبال پیاده کردن فرهنگ رضوی در جامعه هستیم، در شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر رضوی ما بر این شدیم، در یکی از امامزاده‌های جنوب استان به عنوان برنامه جنبی آن تئاتر این کنگره را برگزار کنیم.

حسینی با اشاره به تشکیل ستاد احیای سیره رضوی در جنوب استان تصریح کرد: برنامه‌هایی در این راستا برای جنوب استان پیش‌بینی کردیم و در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مباحثی که ایشان در بحث جنگ نرم و ناتوی فرهنگی بیان داشتند، انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه مسئولیت ما در این بحث بسیار  است، گفت: یکی از راهکارهایی که در جنگ نرم وجود دارد، برگزاری کنگره‌هایی با این عنوان‌ها است تا ما امامزادگان خود را بشناسیم و از آنها پیروی کنیم.

حسینی اذعان داشت: ما باید برای مقابله با جنگ نرم به دنبال احیای فرهنگ دینی و مذهبی که امامزادگان در جامعه پیاده کردند، باشیم.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمن تمام هجمه خود را بر علیه این نظام و دین ما قرار داده است.

حسینی گفت: تحریم‌های دشمن از امروز نیست، زمانی که نطفه انقلاب بسته شد، دشمن تحریم‌های خود را آغاز کرد و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد.

وی اظهار داشت: دشمن با هیچ حربه‌ای نمی‌تواند در مقابل این ملت که رهبری به آن بزرگی دارد و رهنمودهای او روشنگر راه این ملت بود راه به جایی ببرد.

حسینی تصریح کرد: دشمن این جنگ را آغاز کرد و جوانان و دین ما را هدف قرار داده است و درصدد است با این حربه فکر، ایده، عقیده و فرهنگ ما را بگیرد و از درون نظام اسلامی را از هم بپاشد که با رهنمودهای رهبری هیچ کاری از پیش نمی‌برند.

وی بیان داشت: امروز زمان امتحان است و باید برای مقابله با دشمن راهکارهای اساسی را به کار ببریم.

وی با اشاره به نفوذ ماهواره در خانه‌ها اظهار داشت: والدین باید بر این استفاده از رسانه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

حسینی گفت: برگزاری این کنگره‌ها اقدامی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن است که باید از این بزرگواران درس بگیریم.

وی افزود: جشنواره امامزاده در سه بخش دلنوشته، شعر و مقاله برگزار شد که بیش از 80 اثر به دبیرخانه این کنگره رسید و بعد از داوری در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که امشب در این کنگره تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول