اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع عالی نخبگان ایران:

ساختارهای غلط موجب سرکوب نخبگان می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع عالی نخبگان ایران گفت: برخی ساختارهای غلط نخبگان را که نیروی آن‌ها قوی‌تر از هزاران بمب بوده خنثی کرده و همین ساختارهای غلط موجب سرکوب نخبگان می‌شود.

ساختارهای غلط موجب سرکوب نخبگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، صبح امروز همایش راهکارهای حمایت از نخبگان شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی مجمع تشخیص مصلحت و جمعی از نخبگان کهگیلویه، چرام و بهمئی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

در این همایش مسعود هاشمی نویسنده، پژوهشگر، عضو معاهده مخترع بین‌المللی و دبیر انجمن علمی نخبگان و فرهیختگان جوانان کشور اظهار داشت: سرمایه هر ملتی انسان‌ها و به خصوص نخبگان هستند.

وی با بیان اینکه نخبگان می‌توانند منابع دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهند، ابراز داشت: چه بهتر است اگر نخبگان کارآمد باشند و بتوانند در جهت توسعه کشور گام اساسی بردارند.

عضو سازمان ثبت اختراعات اروپا با اشاره به این مطلب که نخبگان بسیاری در کشور و به صورت پراکنده در استان‌ها وجود دارند، عنوان کرد: انجمن عالی نخبگان ایران نزدیک به سه سال است که راه‌اندازی شده و در شاخه‌های متفاوت فعالیت می‌کند.

هاشمی تأکید کرد: نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد استان‌های دیگر را پوشش می‌دهند در حالی که این استان خود محروم و نیازمند به کمک نخبگان است.

عضو مجمع عالی نخبگان ایران، عدم ساختار درست و منظم را باعث سرکوب نخبگان دانست و بیان کرد: استان ما در عرصه‌های متفاوت نخبگان زیادی دارد که در راستای موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و مجمع تشخیص مصلحت نظام منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم‌نامه شناسایی نخبگان با وزارت علوم و جذب و حمایت آنان بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد به نخبه کهگیلویه‌ای اشاره کرد که اختراع وی در دی.ام.وی آلمان فعالیت می‌کند و متذکر شد: برخی از نخبگان ما مانند بمب هستند اما به دلیل عدم حمایت در حال سرکوب شدن هستند.

هاشمی تصریح کرد: به فرض مثال کوروش داوری نمونه گمشده نخبه منطقه ما بوده که در دانشگاه‌های تاجیکستان و هندوستان پژوهشگری می‌کند.

این مخترع جوان با بیان اینکه با پرورش نخبگان از سرکوب نیروها جلوگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با ارائه طرح‌های خود بتوانیم باری از محرومیت منطقه را از دوش خسته آن برداشته و مهم‌تر از آن پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوریم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول