اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نخبه مددجو نیست که با دادن وام و پول رهایش کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید ابزار را با اهداف اشتباه بگیریم، گفت: نخبه مددجو نیست که با دادن پول و وام او را به حال خود رها کنیم.

نخبه مددجو نیست که با دادن وام و پول رهایش کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، محمد ابراهیم مداحی صبح امروز در همایش راهکارهای حمایت از نخبگان در محل هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: تاکنون 30 درصد از عمر چشم‌انداز گذشته اما هم‌سنگ با آن 30 درصد از اهداف محقق نشده است.

وی به تعاریف عدالت پرداخت و گفت: یکی از تعاریف عدالت بهره بردن هر فرد به اندازه استعدادش است که تعریف قابل قبولی است.

مداحی با بیان اینکه نخبگان بین خود و مسئولان فاصله حس می‌کنند، عنوان داشت: خاستگاه توسعه یافتگی در ایران اسلامی نخبگان بوده‌اند که باید به آن‌ها بیش از آنچه امروز است بها داد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخبه نور و روشنایی به ارمغان می‌آورد و در هر زمان می‌درخشد، ابراز داشت: نخبگان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و مادی فعالیت دارند و از همین رو تفکر نخبه واگرا نیست بلکه همگرا است.

مداحی سیاست را حدفاصل بین قانون اساسی و قانون جاری دانست و گفت: نخبگان ما مشارکت در تصمیم‌گیری ندارند و مهم‌ترین حمایت ما مشارکت دادن آن‌ها در تصمیم‌گیری است.

وی با بیان اینکه نباید ابزار را با اهداف اشتباه بگیریم، تاکید کرد: نخبه مددجو نیست که با دادن پول و وام او را به حال خود رها کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یک ایده نخبه، یک شهر را متحول می‌کند، متذکر شد: هدف ما مشارکت دادن نخبه در تحلیل مسائل کشور است.

مداحی تصریح کرد: کشور ما در ردیف 10 قدرت برتر دنیا قرار دارد و در تولید ثروت از جایگاه علم رتبه هفتم را دارد.

وی شرط بقای کشور را نخبه‌پروری دانست و اضافه کرد: دولت‌سازی، جامعه‌سازی و آینده‌سازی سه مرحله تمدن‌سازی هستند که اگر انجام گیرند به تمدن خواهیم رسید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول