اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

ارتباط مستمر با خدا و مردم مشخصه دولت رجایی و باهنر بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: آن چه موجب ماندگاری دولت‌های رجایی و باهنر در ذهن مردم شد ارتباط با خدا و خلق خدا بود.

ارتباط مستمر با خدا و مردم مشخصه دولت رجایی و باهنر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دنا ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای و پرهیز از گناه عنوان کرد: اولین کسانی که خدای متعال از آنها نام برده است متقین هستند.

امام جمعه دنا با بیان حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: متقین کسانی هستند که عظمت خداوند در نزد آن‌ها چنان بزرگ است که جز خدا همه چیز در نظر آن‌ها کوچک است.

قاسم‌زاده در رابطه با سلسله بحث‌های ازدواج اظهار کرد: خانواده نهاد کوچکی است که با ازدواج زن و مرد صورت می‌گیرد و با تولد فرزند زندگی رونق می‌گیرد و بشر از ابتدا زندگی جمعی را ترجیح داده است.

وی با بیان این که قرآن مجید چه نقشی در زندگی زن و مرد دارد، عنوان کرد: امروز وضع خانواده‌ها در جهان خصوصا کشورهای مدعی دارای مشکل اساسی است و اختلافات در زندگی کانون گرم خانواده را متزلزل کرده و متأسفانه آمار طلاق در بسیاری از کشورها حتی کشور خودمان بالا به نظر می‌رسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا تصریح کرد: سن ازدواج بالا رفته جوانان رغبتی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند و در بسیاری از موارد به مفاسدی روی آورده‌اند و کانون گرم خانواده در معرض تهدید جدی قرار گرفته که دلسوزان و مردم جهت جلوگیری از فروپاشی چنین بنیادی باید تلاش کنند.

خطیب جمعه دنا عنوان کرد: اسلام برای تحکیم خانواده روی دو امر ایمان و اخلاق تاکید دارد و دعوت می‌کند از کسانی که تصمیم به ازدواج دارند که روی این دو موضوع سرمایه گذاری کنند چنان که اسلام رعایت ارزش‌های اخلاقی را بهترین راه برای بقا و تحکیم خانواده می‌داند.

وی با بیان این که اسلام ازدواج را مایه سکون و آرامش زن و مرد می‌داند، گفت: زن و مرد با ازدواج به کمال می‌رسند و خداوند می‌فرماید «از نشانه‌های قدرت من این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفریدم تا آرامش و سکون پیدا کنید».

خطیب جمعه دنا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت به مردم و دولتمردان این هفته را یادآور زحمات شخصیت‌های چون رجایی و باهنر و مظلومیت نظام جمهوری اسلامی و شهادت بزرگترین شخصیت‌های کشوری دانست که جرمشان تنها خدمت به مردم بود.

وی اظهار کرد: این هفته فرصت بسیار خوبی است که دولتمردان کارنامه چند ساله خودشان را ورق بزنند و ببینند مردم چقدر از آن‌ها راضی هستند و فرصتی است که مسئولان خودشان را با دولت مکتبی شهیدان رجایی و باهنر مقایسه کنند و ببینند این دولت با عمر کوتاه خود چیزی جز اخلاص و ایمان و خدمت به مردم نداشت.

قاسم‌زاده افزود: دولت شهیدان رجایی و باهنر هم رابطه خوبی با خدا داشتند هم رابطه خوبی با خلق خدا و هر کس رابطه خوبی با خدا و خلق خدا داشته باشد خداوند محبتش را در دل مردم قرار می‌دهد و در حافظه این ملت دولت شهیدان رجایی و باهنر به همین دلیل فراموش نخواهد شد. 

امام جمعه دنا از دولت خواست با اطاعت محض از ولی‌امر مسلمین وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند و گوش به فرامین رهبری باشند و بیانات مقام معظم رهبری را که فرمودند در این یک سال پر کار و پر تلاش به مردم خدمت کنید را جدی بگیرند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول