اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

پیشرفت 90 درصدی مصوبات دولت در کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان از پیشرفت 90 درصدی مصوبات هیئت دولت در این استان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی مصوبات دولت در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مصلای امام علی (ع) با بیان اینکه شهدای دولت، یار دیرین امام خمینی (ره) بودند، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی مدیریتی دولت‌مردان هستند چرا که این دو شهید بزرگوار خادمان حقیقی ملت بودند.

نجار افزود: شهید باهنر افتخار دیار کریمان است که نام خود را در خدمت صادقانه به ملت به ثبت رساند و اعتقاد راسخ همراه با ولایتمداری، ساده‌زیستی، مردمی بودن و توجه به محرومان از ویژگی‌های بارز این شهید است.

وی تصریح کرد: حضور بی‌سابقه مردم کرمان در آیین راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر شایسته تقدیر است و این امر نشان از هوشمندی و درک زمان و شرایط ویژه دارد.

نجار بیان داشت: در ماه مبارک رمضان شاهد برنامه‌های معنوی بسیار خوبی در استان کرمان بودیم که با تلاش مردم روزه‌دار، مسئولان فرهنگی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیان و صدا و سیما برگزار شد.

عملکرد دولت‌های نهم و دهم مورد توجه رهبری است

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت عنوان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه گزارش خدمات دولت است.

نجار ابراز داشت: تمام خدمات انجام شده در نظام جمهوری اسلامی در برابر پاسداری ملت شریف ایران از نظام و انقلاب، کم و ناچیز است.

وی افزود: دولت نهم با شعارهای محوری عدالت‌محوری، مهرورزی، رسیدگی به مردم و پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور و جمله شعاری «ما می‌توانیم» آغاز به کار کرد و این روند در دولت دهم نیز ادامه یافت.

نجار اذعان داشت: دولت نهم و دهم با تأسی از دولت‌مردانی چون رجایی و باهنر و با تأکید بر گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری و احیای ارزش‌ها گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت‌های نهم و دهم همواره مورد توجه رهبری قرار گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام فعالیت‌های وسیع عمرانی، پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های علمی و ارتقای جایگاه کشور در عرصه سیاسی را از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت‌های نهم و دهم برشمردند.

استاندار کرمان افزود: رهبری همچنین برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت از جمله ساده‌زیستی، دوری از تجملات، استکبارستیزی، افتخار به انقلابی‌گری، تلاش برای ارتباط گسترده با مردم را از دیگر نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم ذکر کردند.

افزایش 54 درصدی امنیت در استان کرمان

نجار با بیان اینکه دولت‌مردان در استان کرمان نیز بر اساس اهداف دولت گام برداشته‌اند، ابراز داشت: برقراری امنیت، ایجاد بستری آرام برای کار و تلاش و گسترش معنویت و اخلاق از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این خطه است.

وی امنیت را زیرساخت توسعه خواند و تصریح کرد: انجام فعالیت‌های عمرانی،‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سایه امنیت میسر است.

نجار از کاهش 33 درصدی ناامنی طی سال‌های 89 و 90 در استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز شاهد کاهش 21 درصدی ناامنی در این استان هستیم.

وی با اشاره به افزایش 54 درصدی امنیت طی سه سال اخیر در استان کرمان گفت: 67 تن مواد مخدر طی سال گذشته در این خطه کشف شد.

استاندار کرمان از تلاش‌های نیروهای انتظامی، قضایی و امنیتی در این استان برای برقرار نظم و امنیت قدردانی کرد.

سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و کرمان

نجار با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در استان کرمان وجود نداشت، عنوان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 200 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان احداث شده است.

وی همچنین از نبود گاز شهری در دوران قبل از انقلاب اسلامی در کرمان خبر داد و افزود: اکنون 26 شهر و 259 روستا در این استان گازرسانی شده‌اند.

نجار با اشاره به احداث 700 هزار باب منزل مسکونی در استان کرمان بیان داشت: 211 هزار واحد مسکونی در دولت‌های نهم و دهم احداث شده است.

مقام عالی استان کرمان ابراز داشت: در سال 84 شاهد اجرای طرح هادی در 633 روستای استان کرمان بودیم در حالی که این رقم در حال حاضر به 2 هزار و 225 افزایش یافته است.

نجار گفت: 40 دانشگاه و مؤسسه آموزشی با 75 هزار دانشجو تا سال 84 در استان کرمان دایر شده بود که این رقم در حال حاضر به 131 مورد با 206 هزار دانشجو رسیده است.

وی از سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن در استان کرمان خبر داد و افزود: طرح 8.5 میلیون تنی فولاد در این خطه به بهره‌برداری می‌رسد.

نجار با اشاره به ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان اظهار داشت: روستای تاریخی میمند نیز در آستانه ثبت جهانی قرار دارد.

رتبه نخست کرمان در ساماندهی گلزارهای شهدا

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه رسیدگی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و همچنین ساماندهی گلزار شهدا در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

نجار تصریح کرد: سند اشتغال، سند سلامت، طرح مطالعات آمایش و تهیه برنامه پنج ساله در استان کرمان انجام شده است.

استاندار کرمان از اجرای 90 درصدی مصوبات دولت در این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های مهر ماندگار کرمان

نجار تصریح کرد: 36 پروژه مهر ماندگار برای استان کرمان در نظر گرفته شده بود که در سفر دستیار ویژه رئیس جمهوری به این خطه این طرح‌ها به 50 مورد افزایش یافت.

وی عنوان کرد: 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای 50 طرح مهر ماندگار در استان کرمان در نظر گرفته شده بود که این اعتبار تأمین شده است.

نجار از رسانه‌های کرمان برای پوشش مناسب فعالیت‌های دولت در این استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران تصریح کرد: این اجلاس بیانگر اقتدار و عزت ایران اسلامی است و باید از این برنامه بهره‌برداری صحیحی صورت گیرد.

نجار با بیان اینکه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی مورد توجه و حمایت است، افزود: با توجه به تاکیدات رهبری باید از خرید جنس خارجی خودداری کرد و همچنین کالاهای با کیفیت را در داخل کشور تولید کرد.

استاندار کرمان از دریافت مجوز بانک قرض‌الحسنه رسالت در استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم این بانک بتواند منابع مالی ارزشمندی را برای فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در این خطه تأمین کند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول