اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

غیرمتعهدها در تحولات جهانی تاثیر گذارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و گفت: غیرمتعهدها در تحولات جهانی نقش اساسی دارند و تاثیر گذارند.

غیرمتعهدها در تحولات جهانی تاثیر گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: سازمان غیرمتعهدها بزرگ‌ترین تشکل بین‌المللی پس از سازمان ملل است.

وی به برگزاری شانزدهمین دوره نشست سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اشاره کرد و افزود: غیرمتعهدها در تحولات جهانی نقش اساسی دارند و تاثیر گذارند.

پوررضا با بیان اینکه دنیا در حال تحول است، تصریح کرد: اروپا و آمریکا با بسیاری از مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

امام جمعه موقت رشت ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در سازمان غیرمتعهدها را سبب رسیدن به آرمان‌های نظام دانست و ابراز کرد: بیداری اسلامی بی‌سابقه از نشانه‌های تحول گسترده در جهان است.

وی با تاکید براینکه اقتدار آمریکا در جهان شکسته شده است، بیان کرد: ملت‌ها دیگر به طرف آمریکا نمی‌روند و این امر نشان دهنده تحول در جهان است.

پوررضا در ادامه هفته دولت را فرصتی برای ارائه عملکرد دولتمردان به مردم دانست و خاطرنشان کرد: بیان پیشرفت‌ها موجب ایجاد نیروی مضاعف در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت رشت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصادی نبوده بلکه مدیریت صحیح منابع، امکانات و... برای پیشرفت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کمبودی در کشور نداریم، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و کاهش تورم باید از جمله تلاش‌های دولتمردان باشد.

پوررضا مشارکت مردم در اقتصاد را مهم خواند و اذعان کرد: آموزه‌های فقهی در مسایل مبنایی و اقتصادی داریم و باید از این منابع استفاده بهینه شود.

خطیب موقت جمعه رشت به اقتصاد امیرالمومنین (ع) و یوسف پیامبر (ع) اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های اقتصادی گذشته باید بررسی شده و به‌روز رسانی شود.

وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را در راستای توسعه اقتصادی تعریف کرد و یادآور شد: اقدام‌های وسیع عمرانی در کشور از موفقیت‌های دولت دهم است.

پوررضا پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه علمی و فناوری را از جمله دستاوردهای دولت دانست و تصریح کرد: ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی از نقاط قوت دولت نهم و دهم است.

امام جمعه موقت رشت همچنین مهم‌ترین شعار و بلندترین پیام نماز جمعه را تقوا عنوان کرد و گفت: یاد خداوند متعال مهم‌ترین کلیدها برای رستگاری است.

وی با بیان اینکه ذکر خداوند انسان را در شنیدن امر خدا مطیع می‌کند، اضافه کرد: نماز بالاترین ذکر است و باید اول وقت و به جماعت در مساجد اقامه شود.

پوررضا خواستار تبلیغ مسئولان در اقامه نماز اول وقت شد و متذکر شد: اقامه نماز اول وقت نیاز به فعالیت‌های فرهنگی دارد و برای این امر باید برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه موقت رشت نماز را بالاترین ذکر خواند و اذعان داشت: نماز اول وقت از ویژگی‌های دولت اسلامی است.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول