اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تولید طرح جامع الکترونیک از سوی دولت الکترونیک ضروری است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: ضرورت تولید طرح جامع الکترونیک از سوی دولت الکترونیک بسیار مهم است.

تولید طرح جامع الکترونیک از سوی دولت الکترونیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان در حاشیه نمایشگاه السیت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که شهرداری کانون عمده فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و .... است و 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند، ضرورت تحقق شهر الکترونیک به شدت احساس می‌شود.

پژمان افزود: بهره‌گیری از این اتفاق نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است و گام‌های محکمی در این زمینه باید برداشته شود، چرا که در رتبه‌بندی سازمان ملل در مورد دولت الکترونیک ایران هنوز نتوانسته است رتبه قابل قبولی را به دست آورد و این وضعیت در مورد شهر الکترونیک هم وجود دارد و اگر بخواهیم معیاری برای شهر الکترونیک در نظر بگیریم یک سوم خدمات آنها را هم نتوانسته‌ایم ارائه دهیم.

شهردار مشهد ضرورت تولید طرح جامع الکترونیک را از سوی دولت الکترونیک بسیار مهم دانست و بیان داشت: دولت الکترونیک فراگیرتر از شهر الکترونیک است و دولت باید طرح جامعی را برای همه تهیه کند تا تمام دستگاه‌ها و شهرداری‌ها براساس این طرح حرکت کرده و از دوباره‌کاری و موازی‌کاری‌های بی‌مورد جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: با تهیه این طرح جامع هر موفقیتی که هر سازمانی به دست آورد یک تکه از پازل این طرح محسوب شده و در نهایت همه به یک طرح کامل و جامع در زمینه شهر الکترونیک دست پیدا می‌کنند.

پژمان تاکید کرد: هم‌چنین تهیه یک بانک اطلاعاتی خوب سبب گردش اطلاعات در حوزه‌های مختلف شده و از سرمایه‌‌گذاری‌های بی‌مورد جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به شهر الکترونیک باید به چند نکته اساسی توجه شود که یکی از این نکات سودمندی و ارزش‌آفرینی اتفاقات نوآورانه برای شهروندان است چرا که اگر طرح‌های ایجاد شده برای شهروندان مفید نباشد سرمایه‌گذاری بر روی آن فایده‌ای ندارد.

وی اظهار کرد: عنصر آموزش امر جدی در این زمینه است و اگر نرم‌افزار و یا سخت‌افزاری تولید می‌شود باید هم به کارکنان و هم به شهروندان آموزش لازم داده شود تا بتوانند با این خدمات ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول