اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

98 درصد اظهار‌نامه‌های مالیاتی اصفهان الکترونیکی ارائه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری 97،77 درصد اظهار‌نامه‌های مالیاتی در استان به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

98 درصد اظهار‌نامه‌های مالیاتی اصفهان الکترونیکی ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراد امیری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس تبصره دو ماده 119 قانون برنامه پنجم در صورتی که مودیان مالیاتی در سال جاری اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نمی‌کردند مشمول جریمه می‌شدند و هم‌چنین معافیت مالیاتی آنها نیز لغو می‌شد.

وی اضافه کرد: با همکاری اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی آنها در راستای ضرورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر سبب شد که با استفاده از سامانه اظهار‌نامه الکترونیکی تعداد چشم‌گیری از مؤدیان مالیاتی اظهارنامه خود را در موعد مقرر تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: مشارکت مردم اصفهان در سال جاری در راستای پرداخت مالیات و ارائه اظهار‌نامه مالیاتی ویژه بوده است و در استان از مجموع 350 هزار و 896 اظهارنامه مالیاتی در بند‌های "الف"، "ب" و"ج" مشاغل و هم‌چنین اشخاص حقوقی 342 هزار و 915 فقره از اظهار‌نامه‌ها الکترونیکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 97،77 درصد اظهار‌نامه‌های مالیاتی در استان به صورت الکترونیکی بوده است، ادامه داد: تیر‌ماه سال جاری به واسطه وجود خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی به منظور ارائه اظهار‌نامه الکترونیکی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

امیری تاکید کرد: هم‌چنین در سال جاری لزومی نداشت که مردم برای ارائه اظهار‌نامه مالیاتی خود به ادارات امور مالیاتی موجود در سطح استان مراجعه کنند بلکه امکان ارائه اظهار‌نامه مالیاتی این افراد با مراجعه به کافی‌نت‌ها، دفاتر پستی پیشخوان‌های دولت و در منازل آنها نیز وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد برای حذف نشدن معافیت مالیاتی خود به ارائه اظهار‌نامه مالیاتی در استان مبادرت کرده‌اند، افزود: برخی از افراد نیز برای پرداخت در مالیات نسبت به ارائه اظهار‌نامه مالیاتی خود اقدام کرده‌اند و افزایش 20 درصدی اظهار‌نامه‌های مالیاتی استان از اظهارنامه‌های شناسایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: براساس اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی که به تمام ادارات امور مالیاتی ابلاغ شده برنامه اجرای فراگیر ثبت‌نام الکترونیکی و اختصاص شماره اقتصادی جدید به مودیان در چارچوب طرح جامع مالیاتی فراخوان شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که مودیان مالیاتی نسبت به دریافت شماره اقتصادی جدید برای خود اقدام نکنند، دستگاه‌های اجرایی با آنها معامله نمی‌کنند، اظهار کرد: هر صورت‌حسابی که صادر می‌شود باید شماره اقتصادی جدید نیز برای آن وجود داشته باشد.

امیری با تاکید بر اینکه استانداری درآمد‌های استان را به صورت ماهیانه رصد می‌کند و هر ماه میزان تحقق درآمد‌ها در استان نیز رصد می‌شود، ادامه داد: ارائه اظهار‌نامه مالیاتی سیاستی تشویقی است و تا 31 تیرماه جاری با 100 اتحادیه در استان و تمام اتحادیه‌های موجود در شهر اصفهان توافقنامه‌ای در زمینه اظهار‌نامه مالیاتی امضا شد و در صورت که اظهار‌نامه‌های مالیاتی در چارچوب قانون ارائه شود با هیچ جریمه‌ای در این زمینه مواجه نمی‌شویم.

وی تاکید کرد: بار مالیاتی را تعیین نمی‌کنیم و بار مالیاتی از یک تعریف خاص برخوردار است و دستگاه مالیاتی براساس سود ویژه ابرازی اقدام به دریافت مالیات می‌کند و اصول درآمد‌های مالیاتی مبتنی بر قانون و مقررات است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر بخشی در ادارات امور مالیاتی با عنوان بخش تولید کنندگان وجود دارد که تمام مودیان مالیاتی تولید کننده در این بخش مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول