اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز قزوین

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین از برگزاری هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان همزمان با روز قزوین خبر داد.

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در قزوین برگزار می‌شود

حمیدرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: استان قزوین با داشته‌های تاریخی، فرهنگی و تنوع صنایع‌دستی، در کنار گردشگری می‌تواند بازار خوبی برای ارایه آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کشور باشد و مجموعه‌ای از توانمندی‌های این استان را به صورت موزه وسیع برای میهمانان و همشهریان به نمایش بگذارد.

این مسئول افزود: این نمایشگاه با همکاری شهرداری در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت روز قزوین تدوین شده است، برگزار می‌شود و تجمع برنامه‌ها در یک مکان منحصر به فرد تاریخی به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا ضمن دیدار از نمایشگاه و جشنواره با تاریخ و فرهنگ کهن شهر قزوین آشنا شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین اعلام کرد: در این نمایشگاه که از نهم تا شانزدهم هر روزه از ساعت 16 تا 22 پذیرای عموم علاقمندان است، سعی شده تا از تمام صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کاربردی و احیا شده استان قزوین در راستای آشنایی علاقمندان استفاده شود.

قاسمی اضافه کرد: همچنین در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی جشنواره شیرینی‌های سنتی کشور و جشنواره موسیقی ملل نیز اجرا می‌شود و هنرمندان و صنعتگران ضمن معرفی محصولات خود به میهمانان از آنها پذیرایی می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه اینگونه برنامه‌ها تأثیر به‌سزایی در توسعه و گسترش فرهنگ بومی دارد، اذعان کرد: برای پایدار نگاه داشتن اینگونه فرهنگ‌های بومی باید چنین برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار شود که در استان قزوین به این مهم دست یافتیم. 

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول