اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری خبر داد

آبرسانی سیار به 80 روستا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به بیش از 80 روستای این استان خبر داد.

آبرسانی سیار به 80 روستا در چهارمحال و بختیاری

قاسمعلی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به بروز خشکسالی و کاهش بارش‌های جوی طی سال‎های اخیر، چاه‌های آب برخی از روستاهای استان خشک و از مدار خارج شده است که بر همین اساس آبرسانی به این روستاها به صورت سیار صورت می‌گیرد.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش این طرح را افزون بر 80 روستا برشمرد و گفت: شهرستان لردگان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت بحرانی‌تری قرار دارد، به طوری که در حال حاضر بیشتر روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می‎شود از توابع شهرستان لردگان است.

خدابخشی با اشاره به اجرای پروژه مجتمع آبرسانی بیدله در شهرستان لردگان، گفت: این پروژه از جمله طرح‌های اجرا شده به‌منظور آبرسانی به روستاهای شهرستان لردگان است که با اجرای آن برخی از روستاهای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‎شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در این استان تأکید کرد و گفت: مدیریت این شرکت به ‌منظور تأمین آب آشامیدنی روستائیان، طرح اجاره چاه‌های آب را در دستور کار قرار داده است که در همین راستا تاکنون افزون بر هشت چاه آب با مبلغ ماهیانه 500 تا 700 هزار تومان اجاره شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس آب این چاه‌ها به شبکه آبرسانی روستایی متصل خواهد شد که البته پیش از اتصال به‌منظور بهداشتی کردن آب این چاه‌ها عملیات کلرزنی آب در مخزن انجام می‌گیرد.

خدابخشی با اشاره به دیگر پروژه‌های آبرسانی این شرکت، گفت: اجرای پروژه انتقال آب از آتشگاه لردگان و چشمه پروز از جمله این طرح‌ها محسوب می‎شود که با اجرای آن نیمی از مشکل آبرسانی روستاهای شهرستان لردگان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب از چشمه پروز با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در دست اجراست، اما پروژه انتقال آب آتشگاه هنوز در مرحله تکمیل مطالعات است و تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول