اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مقابله با بیماری تب کنگو صورت گرفت

سم‌پاشی بیش از 15 هزار راس دام در گلپایگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: برای مقابله با بیماری تب کنگو (CCHF) بدن 5 هزار و 800 راس گاو و گوساله و 10 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان گلپایگان سم‌پاشی شده است.

سم‌پاشی بیش از 15 هزار راس دام در گلپایگان

مسعود غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار کرد: برای پیش‌گیری، کنترل و مبارزه با بیماری تب کریمه‌کنگو (CCHF) بدن 5 هزار و 800 راس گاو و گوساله و 10 هزار راس گوسفند و بز در جایگاه‌های نگه‌داری دام در فضایی به مساحت 150 هزار مترمربع در شهرستان گلپایگان سم‌پاشی شده است.

وی گفت: سم‌پاشی اماکن دامی مانند دامداری‌های روستایی، میادین و کشتارگاه‌های دام به صورت رایگان توسط نیروهای بسیج سازندگی و بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان تاکید کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان برای پیش‌گیری، کنترل و مبارزه با بیماری تب کریمه‌کنگو (CCHF) اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای یک صد نفر از قصابان، سلاخان، کارکنان رستوران‌ها، کبابی‌ها و آشپزخانه عمومی کرده است.

وی با بیان اینکه در تمام قصابی‌ها، کشتارگاه دام و میادین دام بروشور، اطلاعیه و پوستر روش‌های مبارزه با بیماری تب کریمه‌کنگو (CCHF) نصب و توزیع شده است، تصریح کرد: علاوه بر روش‌های ذکر شده آموزش چهره به چهره به دامداران و چوبداران توسط کارکنان شبکه دامپزشکی گلپایگان انجام شده است.

غفاری ادامه داد: از دیگر روش‌های انجام شده در سطح شهرستان برای مقابله با بیماری تب کنگو (CCHF) اصلاح ساختار کشتارگاه دام و تاسیس سردخانه در کشتارگاه دام با هدف نگه‌داری لاشه‌های کشتار به مدت 24 ساعت در سردخانه برای از بین بردن ویروس تب کریمه‌کنگو بوده است.

وی اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته در سال جاری علی‌رغم اینکه در شهرستان گلپایگان حدود 6 هزار دامدار به فعالیت مشغول هستند و روزانه با دام ارتباط دارند، هیچ‌ گونه موردی از بیماری تب کریمه‌کنگو (CCHF) در گلپایگان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول