به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی یدیهمدانی اظهار کرد: مشاور طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک مجموعه شهری قزوین با حضور در صحن علنی شورا به ارایه تحلیلها و نتایج مطالعات برای افقهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پرداخت و به احداث رینگهای بزرگراهی شبکه معابر تقاطعهای غیرهمسطح، خطوط حمل و نقل همگانی انبوه شامل BRT و خطوط ریلی سبک نیز اشاره کرد.
وی با اشاره به طرح احداث معبر شریانی درجه یک از میدان مینودر و در ورودی شهر قزوین به بلوار معلم عنوان کرد: این معبر، بخش شمالی رینگ بزرگراهی در نظر گرفته شده و برای شهر قزوین تشکیل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه شبکه بزرگراهی دیگری در شرق و غرب قزوین نیز پیشبینی شده است، افزود: شهروندان برای عزیمت از شمال به جنوب، غرب به شرق و بالعکس به جای عبور از هسته مرکزی شهر میتوانند از این شبکه بزرگراهی استفاده کنند.
یدیهمدانی با اشاره به دیگر طرحهای پیشنهادی در این مطالعات گفت: برای جلوگیری از تخریب باغات، تعریض محور نسیم شمال به صورت حداقلی صورت میگیرد و به جای آن در غرب شهر قزوین مطابق با طرح تفصیلی قبلی، بلواری 55 متری از میدان دفاع مقدس تا جاده رشت در تقاطع میدان شیشهچی پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: این بلوار در ضلع شمالی جاده رشت به بلوار باهنر در تقاطع خیابان فلسطین متصل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به احداث شبکه حمل و نقل عمومی در شهر قزوین بیان کرد: احداث معبر شریانی درجه یک از میدان مینودر به بلوار معلم پیشبینی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر در مجموعه شهری و نیز ارتباط شهرهای اطراف با شهر قزوین، تعدادی خط حمل و نقل همگانی انبوه از این شهرها به قزوین متصل میشود و امتداد این خطوط در داخل این شهر پیشبینی شده است.
یدیهمدانی، ایجاد طرح محدودیت ترافیک برای خودروهای شخصی را از دیگر برنامههای میان مدت مطالعات جامع اعلام کرد و گفت: در مجموع برنامهریزیهای صورت گرفته تا سال 1410 باید 44 تقاطع غیرهمسطح نیز در شهر قزوین به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام/ی30/پ3003