اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 11 میلیارد تومان

بزرگ‌ترین پروژه منابع طبیعی در ریگان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: بزرگ‌ترین پروژه منابع طبیعی کشور برای دومین‌بار در کشور در شهرستان ریگان در 30 روستا و با اعتبار 11 میلیارد تومان به مدت 5 سال اجرا می‌شود.

بزرگ‌ترین پروژه منابع طبیعی در ریگان اجرا می‌شود

ابراهیم زابلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با تشریح عملکرد منابع طبیعی ریگان طی یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبخیزداری کشور است.

وی افزود: پروژه جف برای دومین‌بار در کشور در شهرستان ریگان در 30 روستا با اعتبار 11 میلیارد تومان به مدت پنج سال اجرا می‌شود.

زابلی تصریح کرد: در زمینه تثبیت شن و بیابان‌زدایی پروژه، آبیاری و مراقبت نهال‌کاری تلفیقی گز و کهور در 182 هکتار در روستای حسن‌آباد رودشور با اعتبار 226 میلیون ریال انجام شده است.

وی گفت: این عملیات در ناصریه در 70 هکتار و با اعتبار 100 میلیون ریال، در 150 هکتار در میرآباد ریگان با اعتبار 216 میلیون ریال و ذخیره نزولات در 150 هکتار در دشت رستم‌آباد با اعتبار 50 میلیون ریال انجام شده است.

زابلی خاطرنشان کرد: پروژه احداث بند سنگ و سیمانی با حجم عملیات یک‌هزار و 470 متر مکعب در انار پایین با اعتبار 920 میلیون ریال و احداث بند سنگ و سیمانی با حجم عملیات 3 هزار و 500 متر مکعب در هلیله‌ای انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان افزود: پروژه ترمیم سیل‌بند و گورآب‌های بالا دست دشت گنبکی با حجم عملیات 3 هزار و 500 متر مکعب سنگ و سیمان و 96 هزار متر مکعب خاکریز در محمدآباد گنبکی انجام شده است.

زابلی گفت: در زمینه مرتع نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به پروژه احداث آب انبار و آبشخور دام در روستای زینب‌کشته و پروژه ذخیره نزولات و بذرکاری در 120 هکتار در روستای پاسرخ اشاره کرد.

وی بیان داشت: تهیه طرح مرتع‌داری در 25 هزار و 715 هکتار در دشت گنبکی با اعتبار 250 میلیون ریال و طرح مرتع‌داری در 17 هزار و 146 هکتار در گزوحری با اعتبار 170 میلیون ریال انجام شده است.

زابلی افزود: ممیزی مراتع ییلاقی در 24 هزار و 154 هکتار مرتع گران‌عیسی و تمدید و صدور پروانه چرای دام به تعداد 97 پروانه در سطح شهرستان اقدام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی ریگان در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ جنگل‌های شهرستان گفت: حصارکشی با سیم خاردار اطراف ذخیره‌گاه کهور ایرانی و تاغ به طول 3 هزار و 150 متر در باقرآباد چهگواری و احداث کانال حفاظتی اطراف جنگل کهور با حجم عملیات 11 هزار و 240 متر در روستاهای حشرآباد و حیدرآباد از جمله این فعالیت‌ها است.

زابلی خاطرنشان کرد: در زمینه حفاظت، سه پاسگاه کنترل ورود وخروج دام در گزان‌خواص، گنبکی و دشت حمیدآباد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول