اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

افتتاح 3 پاسگاه محیط‌بانی در هفته دولت در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از افتتاح سه پاسگاه محیط‌بانی در هفته دولت خبر داد.

افتتاح 3 پاسگاه محیط‌بانی در هفته دولت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمودعلی رکنی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت امسال سه پاسگاه محیط‌بانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پاسگاه محیط‌‌بانی راهجرد در منطقه پلنگ‌ دره قم از جمله این پاسگاه‌هاست که قرار است حفاظت زیستی را در استان قم افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: توسعه پاسگاه محیط‌بانی سمندری از دیگر برنامه‌های هفته دولت است و در این هفته احداث یک پاسگاه سیار نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: پاسگاه‌های محیط‌بانی در واقع با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی و امنیتی استان مانع از نابود شدن گونه‌های زیستی و ذخیره‌های ژنتیکی می‌شوند.

رکنی خاطر نشان کرد: برای احداث این پاسگاه‌ها گذرگاه‌های حیات‌وحش و محل عبور شکارچیان متخلف شناسایی شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: بخشی از این فعالیت‌ها مربوط به اقدامات حفاظتی است که توسط یگان ویژه انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: حفاظت از تنوع زیستی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمینه مدیریت علمی و کارشناسانه محیط زیست مؤثر هستند.

وی افزود: بخشی از اقدامات اداره‌ کل حفاظت محیط زیست به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه تنویر افکار عمومی مربوط می‌شود.

رکنی اظهار کرد: ایجاد رشته فقه محیط زیست با همکاری جامعة المصطفی العالمیه از جمله اقداماتی است که در زمینه ارتقای سطح فهم زیست‌محیطی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از دیگر اقدامات در راستای حفاظت از محیط زیست است گفت: با این روش می‌توان وضعیت محیط زیست شهری را در نظر داشت و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: احداث آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب از نظر معیارهای زیست‌محیطی از دیگر فعالیت‌های یک سال گذشته اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان قم است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول