اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

افتتاح 10 خانه بهداشت در رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از افتتاح 10 واحد خانه بهداشت به مناسبت هفته دولت در این شهر خبر داد.

افتتاح 10 خانه بهداشت در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای راسته‌کنار خمام با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه عملکردهای دولت است، اظهار کرد: خدمات و کارکردهای دولت نهم و دهم در طول تاریخ انقلاب کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی از خدمات دولت نهم و دهم در بخش‌های مختلف نسبت به دولت‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

فرماندار رشت با بیان اینکه در هفته دولت 10 واحد خانه بهداشت در رشت افتتاح می‌شود که 3 واحد آن مربوط به بخش خمام است، اضافه کرد: امیدواریم تا سال 92 تمام روستاها دارای خانه بهداشت شوند تا مردم از خدمات‌درمانی آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت در تمام زمینه‌ها خدمات خوبی ارائه داده است، تصریح کرد: وضعیت آبرسانی به روستاها در دولت فعلی با رشد بالایی همراه بوده است.

عظمتی با ارائه آمار مقایسه‌ای در بخش‌های مختلف در دولت‌های گذشته و دولت نهم و دهم، ابراز کرد: در دولت‌های گذشته در سال 10 کیلومتر از راه‌ها آسفالت می‌شد و در دولت فعلی حدود 80 کیلومتر از راه‌ها آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پنج سال گذشته تنها پنج روستا گازرسانی صورت می‌گرفت، افزود: در دولت فعلی و در طول سال 60 روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول به دستورات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی سخنان مقام معظم رهبری این است که در کنار تحریم از طرف استکبار جهانی شکوفایی و سازندگی را با صرف کمترین هزینه ادامه داده تا بهترین شکوفایی را ارائه دهیم.

وی اذعان کرد: با وجود تحریم‌ها و فشارها توسط استکبار جهانی، باید بتوانیم نیازهای خود را برطرف کنیم.

عظمتی با تصریح بر اینکه ملت ایران بهتر از 33 سال گذشته در صحنه حضور دارند، گفت: خدمات دولت را باید شکرگزار باشیم و با حمایت از مسئولان فرصت خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را برای سازندگی فراهم کنیم.

 

*افتتاح 25 پروژه عمرانی در خمام

نماینده عالی دولت در روستاهای خمام نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه 25 پروژه عمرانی در خمام به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های راه روستایی، گاز، خدمات بهداشتی و ورزشی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

سید فخرالدین حسینی با بیان اینکه خمام دارای 164 شهید، 200 آزاده و جانباز است، افزود: هفته دولت فرصت خوبی است تا خدمات دولت اسلامی به اطلاع مردم رسانده شود.

وی از شاخصه‌های مدیریتی شهید رجایی را دلسوزی، در کنار مردم بودن و... ذکر کرد و آن را الگویی ماندگار دانست. 

این مسئول با تصریح بر اینکه کسانی که می‌خواهند در نظام اسلامی کار کنند باید الگوی آنها شهیدان رجایی و باهنر باشد، عنوان کرد: خدمات آنها به انقلاب در مسیر خدمت به مردم بود که در همین راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی روش دولت احمدی‌نژاد را برگرفته از تفکر شهیدانی چون رجایی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید خدمات را تقدیم مردمی کنیم که حضور خود را در صحنه همواره ثابت کرده‌اند.

حسینی با اشاره به حضور مردم خمام در راهپیمایی روز قدس و انتخابات مجلس نهم، ابراز کرد: مردم در راستای حمایت از نظام همواره تاثیر گذار بودند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سلامت و امنیت در اولویت برنامه‌های نظام اسلامی باشد به حوزه احداث خانه‌های بهداشت باید بیشتر توجه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه پیام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد اشتغال پایدار است، یادآور شد: 100 پروژه عمرانی در بخش خمام با مشارکت 40 درصدی بخش خصوصی و بخش دولتی با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5 کیلومتر در خمام لوله‌گذاری صورت گرفته است، متذکر شد: در سال‌های 90 و 91 بالغ بر هفت کیلومتر از راه آسفالتی روکش شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهر رشت نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه ساخت 25 خانه بهداشت در رشت از سال قبل آغاز شده است، اظهار کرد: تعدادی از این واحدها در دهه فجر سال گذشته افتتاح شده و تعداد 11 خانه بهداشت نیز در هفته دولت جاری افتتاح می‌شود.

حجت نجف‌زاده، هزینه اعتبار ساخت این خانه‌های بهداشت را 1.5 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برای خانه بهداشت روستای راسته‌کنار 59 میلیون تومان هزینه داشته است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول