اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجتماعی اداره کار خبر داد

فعالیت 22 خانه بهداشت کارگری در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مسئول امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از فعالیت 22 خانه بهداشت کارگری در هرمزگان خبر داد.

فعالیت 22 خانه بهداشت کارگری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رجایی طی نشستی با حضور مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به منظور تامین سلامت کارگران و سالم‌سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی، 22 خانه بهداشت کارگری در استان فعالیت دارند که این تعداد خانه بهداشت 7 هزار و 575 کارگر را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: محور تولید سالم و افزایش بهره‌وری نیروی کار سالم است که زمینه‌ساز این مهم ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری در کارگاه‌هاست و برابر قانون اساسی کارفرمایان کارگاه‌هایی که بین 50 تا 499 نفر نیروی کار دارند موظف به ارائه خدمات بهداشتی هنگام کار به کارگران خود هستند.

مسئول امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عدم آگاهی نیروی کار در کارگاه‌ها نسبت به نحوه کاربرد وسایل حفاظت فردی و بی‌احتیاطی به ویژه در نیروی جوان و کم تجربه موجب افزایش حوادث شغلی و ایجاد محیط ناامن کاری و در نتیجه امکان بروز حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود.

رجایی اضافه کرد: در این راستا خانه‌های بهداشت کارگری امکان ارائه آموزش موازین بهداشت به کارگران، انجام بازدید دوره‌ای و مستقیم از تاسیسات بهداشتی و رفاهی کارگاه، انجام کمک‌های اولیه در حوادث شغلی، تشکیل پرونده بهداشتی برای کارگران، گزارش به کمیته حفاظت و مدیریت کارخانه در خصوص مشکلات بهداشتی محیط کارگاه را می‌توانند فراهم کنند.

وی بیان داشت: در این کارگاه‌ها مسئولان خانه بهداشت کارگری به صورت عملی و تئوری آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و تاکنون نیز دوره‌های آموزشی متعددی برای ارتقای سطح دانش بهداشت‌یاران کار با همکاری این اداره برگزار شده است.

رجایی به بازدیدهای دوره‌ای این اداره از خانه‌های بهداشت کارگری اشاره کرد و گفت: بازدیدهای دوره‌ای از خانه‌های بهداشت کارگری به منظور بررسی امکانات و تجهیزات خانه‌های بهداشت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول