اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

رشد 100 درصدی اعتبارات عمرانی فنی و حرفه‌ای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از رشد 100 درصدی اعتبارات عمرانی و انجام تعمیرات اساسی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد.

رشد 100 درصدی اعتبارات عمرانی فنی و حرفه‌ای زنجان

قاسم صیادی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: کسب رتبه برتر در نهضت مهارت‌آموزی از سوی ستاد جهاد اقتصادی استان از اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه نخست تیمی کشوری از نظر تیمی و مدالی در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت توسط کارآموزان اعزامی از اقدامات این اداره کل است، خاطرنشان کرد: رشد بیش از 30 درصدی عملکرد آموزش‌های مهارتی در سال جهاد اقتصادی نسبت به سال 89  از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در توسعه آموزش‌های روستایی تصریح کرد: این آموزش‌ها 300 درصد رشد یافته است.

وی از کسب رتبه دوم کشوری در رهگیری اشتغال مهارت آموختگان در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها خبر داد و افزود: فعال‌کردن دبیرخانه کمیته آموزش شورای فنی استان و کسب رتبه چهارم کشوری با بیش از 20 پله صعود نسبت به گذشته از دیگر اقدامات استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به ایجاد سه مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و طارم تصریح کرد: این سه مرکز در سه رشته اقدام به جذب دانشجو کرده‌اند.

وی با بیان اینکه احیای نظام نوین استاد ـ شاگردی از برنامه‌های اداره کل است، افزود: 100 کارگاه آموزشی با شعار هر کارگاه یک آموزشگاه در استان راه‌اندازی شده است.

صیادی از کسب رتبه‌های برتر در نمایشگاه زنجان در مسیر توسعه و جشنواره گندم، آرد و نان استان خبر داد و یادآور شد: صدور بیش از 3 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی و پوشش کامل تعهد اشتغال به میزان یک هزار و 515 نفر از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی اعتبارات عمرانی و انجام تعمیرات اساسی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها، مهمانسراها و واحدهای اداری استان یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی شهروند الکترونیکی برای یک هزار و 100 نفر از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین چهار استان برتر کشور در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اسمی کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشرفت استان در این زمینه انجام شده است.

وی از تدوین و بارگذاری آموزشی در بازه زمانی سه ماهه خبر داد و گفت: دفترچه‌های آزمون ادواری مراکز و نام‌نویسی الکترونیکی متقاضیان و اعلام نتایج آزمون‌های ادواری به صورت الکترونیکی از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

صیادی با اشاره به تدوین 34 فقره استاندارد آموزش اشتغال و شایستگی توسط کارشناسان استان زنجان یادآور شد: در سال جاری نیز تدوین استانداردهای آموزشی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: راهبردها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای‌، نهضت مهارت‌آموزی استان با تشکیل کمیته حرفه‌آموزی، تعداد مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی و مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی، تعداد کارگاه‌های مراکز آموزشی و کارگاه‌های احداث، تجهیز و تکمیل شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: عملکرد اداره سنجش و ارزشیابی مهارت، از مهم‌ترین افتخارات کسب شده در مسابقات ملی مهارت، مصوبات سفرهای هیئت دولت در استان‌، مقایسه عملکرد امور اداری‌، پشتیبانی و عمرانی و مختصری از عملکرد مقایسه‌ای دولت نهم و دهم از جمله آیتم‌هایی است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه مسئولان و مدیران اداره کل در غرفه حضور داشته و به سئوالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول