اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد

نصب دستگاه پیوند عضو بیماران سرطانی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون مازندران از نصب یک دستگاه تابش گاما برای پیوند عضو بیماران سرطانی در ساری خبر داد.

نصب دستگاه پیوند عضو بیماران سرطانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سیزدهمین پایگاه انتقال خون مازندران همزمان با چهارمین روز هفته دولت امسال در قائمشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل انتقال خون مازندران بعدازظهر امروز در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: برخورداری از جاده‌های پرتردد، نزدیکی به مرکز استان و تعدد بیماران خاص و تالاسمی در این شهرستان را از مزایای احداث پایگاه انتقال خون در قائمشهر برشمرد.

محمد عطارزاده از وجود 13 پایگاه انتقال خون در 13 شهرستان استان، سه کانکس خون‌گیری در بابل، محمودآباد و قائمشهر و چهار اتوبوس خون‌گیری سیار در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از تهران و فارس، مازندران سومین استانی است که دارای این تشکیلات است.

وی افزود: در سال گذشته 120 هزار واحد خون‌ از مردم دریافت شد که در این بخش مازندران رتبه چهارم کشور را دارد.

این مسئول سرانه اهدای خون در استان مازندران را 40 در هزار جمعیت در سال ذکر کرد و گفت: مازندران از لحاظ سرانه اهدای خون در کشور رتبه دوم را دارد.

عطارزاده با یادآوری وجود حدود 3 هزار بیمار تالاسمی و 4 هزار و 250 بیمار خاص در مازندران گفت: ترددهای جاده‌ای فراوان و رشد بالای درمانی، وجود 6 هزار تخت بیمارستانی و چهار مرکز جراحی قلب باز نیاز به خون فراوان دارد.

این مسئول اعلام کرد: با تمهیدات لازم نه تنها در پنج ماه اول سال 91 حتی یک واحد خون وارد استان نشد، بلکه 600 واحد خون به تهران نیز ارسال شد.

وی تمهیدات سازمان انتقال خون مازندران را دریافت ISO، استاندارد و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های سازمان، آنلاین کردن شبکه‌های اطلاعات در مازندران اعلام کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران از نصب یک دستگاه تابش گاما برای پیوند عضو و بیماران سرطانی در ساری خبر داد و گفت: هفت نمونه از این دستگاه در کشور وجود دارد که یکی در ساری نصب شد که تا پایان آذرماه راه‌اندازی کامل می‌شود.

عطارزاده انتقال خون را لایه پنهان درمان دانست و با بیان اینکه بدون خون بسیاری از مراحل درمانی و جراحی امکان پذیر نیست، اذعان داشت: باید بسترها و امکانات این بخش بیشتر فراهم شود تا بیماری در بخش خون‌گیری دچار چالش نشود.

وی در پایان با اشاره به کمبود پرسنل برای جذب در پایگاه انتقال خون قائمشهر و به‌کارگیری نیرو از ساری و بابل از مسئولان استان خواست تا اعتبار لازم برای کامل کردن تجهیزات این پایگاه را اختصاص دهند.

عملیات اجرایی پایگاه انتقال خون قائمشهر از سال 87 آغاز شد و سرانجام در هفته دولت سال 91 به عنوان سیزدهمین پایگاه انتقال خون مازندران در قائمشهر در زمینی به مساحت 800 متر مربع، اهدایی خیر نیکوکار قائمشهری حاج ناصر مهدوی با اعتبار یک میلیارد و 845 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول