اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مسجد قبا سنندج:

افزایش سن ازدواج در کردستان نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجد قبا سنندج افزایش سن ازدواج در کردستان را نگران‌کننده دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان استان در این خصوص شد.

افزایش سن ازدواج در کردستان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا خلیل آدابی بعدازظهر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش سن ازدواج جوانان و گسترش آمار طلاق در استان به ویژه شهرستان سنندج هستیم که این مهم زمینه‌ساز ناهنجاری‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی افزود: ترویج فساد و بی‌بند و باری و دور کردن جوانان مسلمان از هویت اسلامیشان از جمله برنامه‌هایی است که دشمنان اسلام با جدیت دنبال می‌کنند و هرگونه کم‌کاری در این حوزه صدمات جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند.

ماموستا آدابی خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی در این خصوص شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه بدون در نظر گرفتن نیازها و خواسته‌های جوانان امکان‌پذیر نخواهد بود و تا زمانی که مشکلات و موانع پیش روی ازدواج آسان و به‌هنگام جوانان و اشتغال آنان برطرف نشود، نمی‌توان در خصوص دیگر امور اجتماعی و فرهنگی تصمیم‌گیری درستی کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد قبای بهاران در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار انسجام هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی امر مبارزه با موادمخدر در این شهرستان شد و افزود: پیشگیری و مقابله با رواج منکرات در جامعه باید در اولویت قرار گرفته و شورای فرهنگ عمومی با توجه به حضور همه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی را در این حوزه ایفا کند.

ماموستا آدابی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه کم‌کاری در مباحث فرهنگی و اجتماعی صدمات جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند، لذا باید با حساسیت بیشتری در خصوص رفع موانع پیش روی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش شود.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول