اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

130 سند مالکیت موقوفات خراسان جنوبی اخذ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اخذ 130 سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه استان در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

130 سند مالکیت موقوفات خراسان جنوبی اخذ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: وظیفه ما در احیا و تثبیت موقوفات بسیار سنگین است چرا که موقوفات متعلق به اهل بیت (ع) بوده و خدمت به موقوفات نوعی وظیفه شرعی محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که موقوفات استان را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می‌کند اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات است؛ بنابراین باید تمام موقوفات شناسایی و پلاک ثبتی آنها مشخص شده و برای هر موقوفه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: طبق ماده 177 قانون پنج ساله توسعه ایران به منظور احیا و توسعه موقوفات و مقابله با سوء‌استفاده از موقوفات اقداماتی انجام می‌شود.

گرایلی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف مکلف است نسبت به ثبت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آن محرز و تاکنون ثبت نشده‌ است اقدام کند و به منظور ایجاد بانک اطلاعات جامع موقوفات تمام اشخاص حقیقی و حقوقی متولی وقف موظف هستند اطلاعات همه موقوفات را بر روی سامانه‌ای قرار دهند که تا پایان سال نخست برنامه توسط سازمان اوقاف ایجاد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 55 موقوفه شهرستان بیرجند، 20 موقوفه قاین، چهار موقوفه فردوس، 11 موقوفه بشرویه و 30 موقوفه شهرستان‌های سربیشه، خضری و نهبندان سنددار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 636 موقوفه در جریان عملیات ثبتی قرار دارند که با همکاری اداره کل ثبت استان سند مالکیت خواهند گرفت.

گرایلی اضافه کرد: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول