اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق اوقاف استان سمنان:

2 هزار سمنانی در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن ثبت‏‌نام کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با پیگیری‏‌های انجام شده، 2 هزار و 80 نفر از استان سمنان در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

2 هزار سمنانی در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن ثبت‏‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏‌الاسلام قربان‏علی صفایی‏‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع خود که با حضور حجت‏‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‏‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، عباس رهی استاندار سمنان، مسئولان، خانواده‏‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، متولیان اوقاف، اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و ... در امام‏زاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس طرح سازمان اوقاف، قرار است بیش از 2 میلیون نفر در پروژه تربیت حافظ و قاری قرآن کریم در سراسر کشور پرورش یابند.

وی تصریح کرد: از این میزان، باید حدود یک میلیون نفر حافظ قرآن و یک میلیون نفر نیز قاری کلام الهی باشند که در طول چهار سال تربیت می‏‌شوند.

مدیرکل قبلی اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: استان سمنان در راستای اجرای این طرح از پیشگامان استان‏‌های کشور محسوب می‏‌شود و تاکنون 2 هزار و 80 نفر از استان سمنان در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‏‌اند.

صفایی‏‌پور همچنین ادامه داد: استان سمنان دارای 5 هزار موقوفه، 14 هزار رقبه و 134 بقعه متبرکه است که باید به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای پذیرش مسئولیت در اوقاف و امور خیریه استان سمنان، این اداره کل دارای حواشی فراوان، جان‏گیر و طاقت‏‌فرسایی بود، اظهار داشت: این امور، علاوه بر محورهای اساسی فعالیت در سازمان، ما را با مشکلاتی مواجه کرد.

مدیرکل قبلی اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: همدلی، همکاری و حمایت‏‌های نماینده ولی‏‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و مردم و مسئولان این استان سبب رفع این مشکلات شد.

صفایی‏‌پور اضافه کرد: امروز به نقطه‏‌ای رسیده‏‌ایم که امیدواریم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و بتوان از ظرفیت‏‌های بالای موقوفات و بقاع متبرکه در استان سمنان استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری استاندار سمنان در زمینه ساماندهی حریم امامزاده یحیی(ع) سمنان گفت: ستاد توسعه و ساماندهی این امامزاده عظیم‏‌الشأن چندین جلسه تاکنون برگزار کرده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح نیز تامین شده است.

مدیرکل قبلی اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مهندسان و طراحان در حال تهیه نقشه جامع امامزاده یحیی(ع) سمنان هستند و این امامزاده باید محور و قطب همه فعالیت‏‌ها در استان سمنان باشد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول