اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بویین زهرا:

بقاع متبرکه قطب معنوی مبارزه با جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: بقاع متبرکه قطب فرهنگی و معنوی جامعه در برابر تهاجم نرم دشمنان هستند.

بقاع متبرکه قطب معنوی مبارزه با جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین مرتضی کریمی عصر امروز در جلسه اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه وقف همانند صدقه‌های جاری منشاء خیر و برکت برای امت‌های اسلامی است، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا با فرهنگ‌سازی و ترویج این سنت زمینه هدایت عمومی ملت به سوی این امر خیرخواهانه را فراهم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن کریم در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه نقش بسزایی را در ترویج آموزه‌های متعالی دین مبین اسلام دارد، افزود: زمینه‌سازی برای اشاعه این مهم وظیفه‌ای بسیار مهم است که بر عهده همه مسئولان و متولیان نظام اسلامی قرار داشته و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در برخی از مسائل کشور ناشی از ناکار‌آمدی و ضعف در برخی مدیریت‌هاست، تصریح کرد: هر زمان که مسئولان و شهروندان در جامعه با اتحاد و وحدت حرکت کنند، بدون شک اهداف و برنامه‌های مختلف کشور نیز در مسیر درست قرار گرفته و همه کارها در صراط مستقیم حرکت می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا تبیین آموزه‌ها و احکام اسلامی در بین آحاد جوانان و نوجوانان را بسیار مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه متولیان و دست‌اندرکاران امر فرهنگ و هنر اسلامی این است که با ترویج مباحث فرهنگی در بین نوجوانان عرصه را برای استحکام اعتقادی و بینشی در آنان مهیا کنند.

کریمی فعالیت‌های انجام شده در این اداره در راستای جذب کمک‌های مردمی برای بازسازی و نوسازی امکان متبرکه را بسیار گسترده و چشمگیر عنوان و تصریح کرد: به هر میزان که در سطح جامعه فعالیت فرهنگی صورت گیرد، به همان اندازه نیز شبیخون ضد فرهنگی و ارزشی دشمنان و در رأس آنان غرب بی‌اثر شده و آنان در برنامه‌های خویش شکست می‌خورند.

وی صرف دقیق اعتبارات در حوزه فرهنگی و مذهبی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با بودجه‌بندی دقیق وارد مسائل فرهنگی شده و رویکرد‌های آنها را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول