اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اسدآباد

کلنگ احداث نخستین کتابخانه استاندارد همدان به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دولت کلنگ احداث نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان به زمین زده شد.

کلنگ احداث نخستین کتابخانه استاندارد همدان به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، صبح امروز و به مناسبت هفته دولت کلنگ احداث نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان به زمین زده شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم با بیان اینکه این کتابخانه برای نخستین بار در استان همدان ساخته می‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این کتابخانه با اهدای زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری در پارک شهید باهنر اسدآباد آغاز شد.

ارشاد استعدادی با اشاره به اینکه برای ساخت کتابخانه استاندارد مبلغ 15 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است، گفت: از میزان اعتبار اختصاص داده شده، امسال برای ساخت آن 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده که آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه با زیربنای 3 هزار و 200 متر دارای تمام ظرفیت‌های یک کتابخانه استاندارد از جمله قرائت‌خانه، مخزن، بخش کودکان، خردسالان، کتاب‌های مرجع و نمایه نشریات خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: باید برای تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بیش از پیش به این مسائل اهمیت داده شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با گرامیداشت هفته دولت و مقام شامخ دولتمردان شهید گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای کتابخانه در شهرستان اسدآباد ساخت این کتابخانه یکی از ضروریات است که موجب تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

مصطفی آزادبخت در ادامه با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری در اهدای زمین برای ساخت کتابخانه استاندارد، خاطرنشان کرد: پیشرفت کتابخانه‌ها با پشتیبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری میسر است.

همچنین همزمان با کلنگ‌زنی از کتابخانه استاندارد چند طرح عمرانی شامل گازرسانی به روستای نعمت‌آباد و قره‌بلاغ با اعتبار 3 میلیارد و 197 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، راه روستایی بیاج به طول یک هزار و 850 متر و صرف اعتبار 100 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی، گلزارهای شهدای روستاهای بیاج، ملحمره، ترخین‌آباد، امامزاده شهراب، دهگلان با اعتبار 300 میلیون ریال، افتتاح و مقاوم‌سازی 55 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول