اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول رسانه کانون طرح ولایت تهران:

رسانه‌های غربی ابزاری برای جنگ‌نرم هستند

خبرگزاری فارس: مسئول رسانه کانون طرح ولایت تهران گفت: رسانه‌ها ابزاری برای نقل و انتقال اطلاعات هستند اما برخی از کشورهای غربی از رسانه‌ها به عنوان وسیله‌ای برای جنگ نرم استفاده می‌کنند.

رسانه‌های غربی ابزاری برای جنگ‌نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهاب صدری‌مجد عصر امروز در همایش طرح ولایت در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با تحلیل فضای رسانه اظهار کرد: سایت‌های اینترنتی، نشریات و روزنامه‌ها، پیامک‌ها و بلوتوث‌ها، شب‌نامه‌ها، موسیقی و استفاده از تشکل‌های مردمی، اقتصادی و فرهنگی از ابزارهای جنگ‌نرم است.

مسئول رسانه کانون طرح ولایت تهران در ارتباط با تاکتیک‌های جنگ‌نرم افزود: تاکتیک‌های جنگ‌نرم شامل سانسور خبری، ایجاد تفرقه و تضاد، ترور شخصیت، دروغ‌پردازی و ارائه پیشگویی‌های فاجعه‌آمیز است.

صدری‌مجد با اشاره به اهداف جنگ نرم گفت: تفرقه و اختلافات درونی، ترویج بی‌تفاوتی در برابر مسائل مهم کشور، تقویت نارضایتی و دامن‌زدن به آن، تلاش برای بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور و تضعیف ساختار سیاسی از اهداف جنگ نرم است.

وی یادآور شد: رسانه‌های دشمن ایران اسلامی چون نمی‌توانند روی مخاطب داخلی تاثیر بگذارند در نظر دارند که به مخاطبان خارجی تصویری غیر اسلامی از کشور ایران نشان دهند تا افراد مسلمان در منطقه از ایران اسلامی ناامید شوند.

مسئول رسانه کانون طرح ولایت تهران خاطر نشان کرد: رسانه‌ها انواع مختلفی دارند اما تاثیر شبکه‌های تلویزیونی در فضای امروز بیشتر است و این شبکه‌ها با پخش فیلم و سریال، برنامه‌های گفت‌وگو محور، تجاری و غیره مخاطبان زیادی را جذب کرده‌اند.

صدری‌مجد با اشاره به رسانه‌های خبری خارجی اظهار کرد: رادیو آزاد آمریکا، رادیو آزاد اروپا، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان از شبکه‌هایی هستند که در حوزه خبری از قدرت جنگ‌نرم برای تخریب ایران اسلامی استفاده می‌کنند.

وی در ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای فعال گفت: بی‌بی‌سی پرشیا، یورو نیوز، العربیه، راشا تودی، راشا الیوم و شبکه‌های کردی و عرب زبان از شبکه‌های ماهواره‌ای تاثیر گذار در ایران هستند.

صدری‌مجد با اشاره به شبکه‌های به وجود آمده برای مقابله با رسانه‌های خارجی افزود: پرس‌تی‌وی، العالم،  شبکه خبر، شبکه‌های لبنانی المنار، شبکه‌های ملی سوریه و شیعیان عراق از شبکه‌های مقابله‌گر با رسانه‌های خارجی هستند.

مسئول رسانه کانون طرح ولایت تهران با اشاره به نقش پر رنگ بی‌بی‌سی در جنگ نرم یادآور شد: بی‌بی‌سی برنامه‌های مختلفی مانند بحث و گفت‌وگو و برنامه‌های تحلیلی را پخش می‌کند که در همین راستا می‌بینیم در برنامه‌های تحلیلی خود از رنگ قرمز که هیجان انگیز است، استفاده بسیاری می‌کند در حالی که در برنامه‌های ترور شخصیت خود از رنگ‌آبی که رنگ آرامش است، استفاده می‌کند یعنی کاملا برای اینکه روی مخاطب تاثیر بگذارد و او را با نظر خود همراه کند برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ارتباط با درآمدزایی شبکه‌های تلویزیونی اظهار تاکید کرد: شبکه‌های تلویزیونی از طریق برنامه‌های خود درآمدزایی دارند اما اگر شبکه‌های تلویزیونی هدفی به جز درآمدزایی داشته باشند قطعاً هدف برنامه‌های آنها سیاسی است.

صدری‌مجد با اشاره به رسانه‌های تلویزیونی داخلی خاطر نشان کرد: در فضای رسانه‌های داخلی ضعف دیده می‌شود شاید به خاطر اینکه برای مخاطب عام در نظر گرفته شده و سطح برنامه‌های تلویزیونی پائین است و در این میان سعی شده که برنامه‌ها مطابق الگوهای خارجی تدوین شود.

با اشاره به شیوه‌های رسانه‌ای اظهار کرد: بهترین رسانه قرآن است و پس از قرآن می‌توان به منبرهای مساجد، حج، حدیث و روایات اشاره کرد که اثر جمعی و فردی بسزایی دارند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول