اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد

استقرار 16 پایگاه امدادی در محورهای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از استقرار 16 پایگاه امدادی هلال احمر در محورهای استان خبر داد.

استقرار 16 پایگاه امدادی در محورهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رحیم شهریاری در کمیته حمل و نقل خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تابستانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از 31 مرداد ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح 16 پایگاه در سطح استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 12 پایگاه ثابت و چهار پایگاه به صورت سیار فعال هستند.

وی یادآور شد: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران خودروهای امدادی با تجهیزات کامل در این پایگاه‌ها در حال آماده‌باش هستند.

حذف عوامل منجر به تصادف در برخی محورهای حادثه‌خیز

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که عواملی که منجر به تصادف در برخی محورهای حادثه‌خیز استان می‌شود حذف شوند.

سید کاظم اولیائی ادامه داد: در این راستا کاهش سوانح در این محورها نیازمند ساماندهی و مدیریت جامع است که با این اقدام می‌توان تصادفات را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات و ارائه خدمات مطلوب باید خودروهای امداد خودرو توزیع عادلانه شده و در تمام نقاط استان مستقر شوند.

وقوع 559 فقره تصادف در خراسان جنوبی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی نیز از وقوع 559 فقره تصادف در پنج ماه نخست امسال در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

علیرضا امینی افزود: از این تعداد 60 فقره تصادف منجر به فوت، 386 فقره منجر به جرح و 113 فقره منجر به خسارت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوت‌شدگان در این تصادفات 77 نفر بوده است، ادامه داد: از این تعداد 12 نفر موتورسوار، سه نفر عابر پیاده، چهار نفر ترک‌نشین موتور، 19 نفر راننده خودرو و 41 نفر سرنشین خودرو بوده‌اند.

87 درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسیکلت بوده است

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی بحرانی‌ترین محور مواصلاتی استان را محور بیرجند ـ ‌قاینات عنوان کرد و یادآور شد: طبق بررسی انجام شده در محور فردوس بشرویه حادثه رانندگی و تصادف نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر بوده است.

امینی 87 درصد فوتی‌های تصادفات را مربوط به تصادفات موتورسیکلت دانست و افزود: در این راستا عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی فوت رانندگان تک سرنشین بوده است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول