اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی محمودآباد:

کانون‌های فرهنگی مساجد از ظرفیت جوانان استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محمودآباد گفت:کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید از ظرفیت جوانان با ارائه برنامه‌های مناسب استفاده کنند.

کانون‌های فرهنگی مساجد از ظرفیت جوانان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، جلسه هم‌اندیشی فرهنگی ویژه مبلغان توانمند صبح امروز در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با ارائه گزارشی از اعزام ماه رمضان در مساجد گفت: مساجد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌‌ترین پایگاه دینی، معنوی و اخلاق هستند که می‌توان در آن کلاس معنویت را در آنجا اجرا کرد.

حجت‌الاسلام رضا ذاکری تصریح کرد: مساجد علاوه بر قداست و معنویت، دارای شبکه بزرگی از اجتماعات مؤمن و اهل ایمان هستند و به همین دلیل از اهمیت بسیار تعیین کننده‌ای در جهان اسلام برای تقویت امور دینی برخوردارند.

ذاکری خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خود می‌تواند موید نقش فرهنگی والا و غنی مساجد باشد چرا که در دوران ستم شاهی مساجد جایگاه اولیه خود را بازیافته و محل تجمع مسلمانان‌، تبادل اطلاعات‌، انسجام گروه‌ها‌، ایجاد تشکل‌های اسلامی‌، محل روشنگری و اطلاع‌رسانی و همچنین محل مبارزه با طاغوتیان در ابعاد مختلف بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد ابراز داشت: این سنگر بزرگ مسلمانان علاوه بر ایفای کارکردهای تبلیغی، تربیتی و عبادی، محل رجوع مردم به ویژه جوانان است که کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید از این ظرفیت با ارائه برنامه‌های مناسب به خوبی نسبت به جذب جوانان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر گنجی از حوزه علمیه امام صادق (ع) محمودآباد نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: مساجد بهترین پایگاه برای بحث‌های دینی و ارتقای سطوح علمی و مذهبی برای مردم و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد باید به عنوان محور همه کارهای مسلمانان باشد و با وجود روحانی و مبلغ در مساجد فعالیت‌‌های بسیاری را می‌‌توان در این مکان مقدس انجام داد.

گنجی متذکر شد: هر فعالیتی که مربوط به مسجد است، باید داخل محیط مسجد انجام شود، راه‌‌اندازی کتابخانه و یا کانون بیرون از فضای مسجد از معنویت کار می‌کاهد ولی در درون مسجد می‌تواند جوانان بیشتری را به سوی خود جذب کند.

این مسئول اذعان داشت: هنر ما باید این باشد که از امکانات موجود بیشترین بهره‌‌گیری را داشته باشیم و محوریت کارهای فرهنگی و تبلیغی را در دست بگیریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول