اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

باید نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کرد

خبرگزاری فارس: معاون طرح و برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم ثمره هشت سال دفاع مقدس هم‌چنان برای ما استمرار داشته باشد، باید نحوه بهره‌برداری صحیح از آن سرمایه معنوی را متناسب با نسل جوان ارائه کنیم.

باید نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی دومین نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان پیشوا برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا هر یک از ادارات و نهادهای عضو ستاد به بیان برنامه‌های خود در هفته دفاع مقدس پرداختند که از جمله مهم‌ترین آنها، برگزاری یادواره شهدای شهرستان، رونمایی از کتاب سردار شهید علی قمی و همچنین آلبوم عکس آزادگان، مراسم گلباران و حضور بر مزار شهدای شهرستان در نخستین پنج‌شنبه آغازین هفته دفاع مقدس، اجتماع پیشکسوتان دفاع مقدس، خاطره‌گویی رزمندگان در مساجد و مدارس و تبلیغات محیطی شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس بود.

معاون طرح و برنامه و بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور یادآور شد: در پی تشکیل کارگروه «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در استان‌ها و شهرستان‌ها با عضویت نهادها و ادارات فرهنگی و ارزشی هستیم.

سردار حسین زهی با اشاره به فداکاری‌ها و خاطرات شهدا عنوان کرد: اگر بخواهیم ثمره هشت سال دفاع مقدس همچنان برای ما استمرار داشته باشد، باید نحوه بهره‌برداری صحیح از آن سرمایه معنوی را در عصر کنونی بدانیم و برنامه‌هایی متناسب با ذائقه و میل جامعه فعلی و به ویژه نسل جوان ارائه شود.

در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان پیشوا با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر، گفت: عاشورا به عنوان یک رویداد مقدس در ذهن ما شیعیان نهادینه شده اما ارزش فرهنگ ایثار و شهادت در نزد ما در دفاع مقدس تبلور عملی پیدا کرد و باورها و اعتقادات مذهبی ما در دفاع مقدس آشکار شد.

بهرام ستاری با برشمردن ویژگی‌های اقدامات فرهنگی مناسب از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اقدامات جداگانه ادارات و نهادها در انجام کارهای فرهنگی جزیی است و تشکیل ستادهای هماهنگی به ویژه در حوزه دفاع مقدس که منجر به ارائه برنامه‌های منسجم و جامع می‌شود، مناسب است.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های شهدای دفاع مقدس بیان کرد: عزت و سرافرازی امروز جامعه ما مرهون جان‌نثاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس است، چراکه دوران دفاع مقدس به عنوان ماندگارترین دوران پرفراز و نشیب کشور ایران به ثبت رسید به گونه‌‎ای که این دوران به ملت ما به ویژه نسل جوان درس استقامت، پایمردی و شجاعت آموخت و کارنامه درخشانی که مردم از آن دوران به ثبت رساندند در همیشه تاریخ می‌درخشد.

ستاری در ادامه تاکید کرد: فرهنگ ایثار و فداکاری دلاورمردان ایثارگر از روی سادگی و ساده لوحی نبوده بلکه عمل آنها آگاهانه و انتخاب راهی که در پیش گرفتند برخاسته از شور و شعوری است که در زندگانی و هویت خود به دست آورده‌اند.

فرماندار پیشوا با تاکید بر اینکه همواره ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: عزت و احترام مردم ایران در دنیا مرهون فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و ما باید تلاش کنیم ایثار و فداکاری‌های آنان را به نسل جوان امروزی انتقال دهیم.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از شهیدان یادآور شد: شهدا با نثار جان خود، رزمندگان و جانبازان با همت والایشان، آزاده‌ها در اسارت و پیرزن‌ها و پیرمردها در پشت جبهه از حریم کشور و ناموس خود دفاع کردند و در مقابل دشمنان ایستادند.

ستاری با اشاره به نقش جوانان در حفظ و نشر راه شهیدان، تصریح کرد: باید ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شده و فرهنگ ایثار و شهادت در بین آنها نهادینه شود؛ برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه دفاع مقدس نیز بخشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

‌انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول