اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

عضویت 720 هزار کردستانی‌ در تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالیت یک‌هزار و 957 تعاونی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 720 هزار عضو این تعاونی‌ها هستند.

عضویت 720 هزار کردستانی‌ در تعاونی‌ها

رامین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر این تعداد تعاونی با اشتغالزایی بیش از 17 هزار و 330 نفر در سطح استان فعال هستند.

وی از رشد 140 درصدی عضویت مردم استان در تعاونی‌ها بعد از سال 84 خبر داد و تصریح کرد: جمعیت 153 هزار نفر عضویت در تعاونی‌های استان در سال 84 هم‌اکنون به 720 هزار نفر رسیده است.

فعالیت 128 تعاونی مسکن مهر در کردستان

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، در حال حاضر 128 تعاونی مسکن مهر با عضویت 10 هزار و 613 نفر در این استان ثبت و در حال فعالیت است.

اسدی تصریح کرد: عملیات آماده‌سازی واحدهای مسکونی از اواخر سال 1386 آغاز و عملیات ساخت اکثر آنها نیز از اوایل سال 1389 شروع شده است.

به گفته وی، از 10 هزار و 613 واحد مسکونی، عملیات ساخت یک‌هزار واحد آن به پایان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در مورد طرح توسعه کشاورزی مهر نیز اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 939 نفر در سامانه ثبت طرح‌های توسعه کشاورزی مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اداره‌ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بعد از پالایش مشخصات تمامی افراد ثبت‌نام شده در این سامانه یک‌هزار و 717 نفر واجد شرایط را شناسایی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: پس از مشاوره و راهنمایی یک‌هزار و 772  نفر از این افراد تعداد 660 نفر به صورت انفرادی، 253 نفر در قالب شرکت تعاونی و سه نفر در قالب شرکت سهامی به کارگروه توسعه کشاورزی استان معرفی شده‌اند.

به گفته اسدی، تاکنون 692 طرح در قالب تعاونی، انفرادی و سهامی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و 535 نفر سازماندهی شده و در مجموع 51 هزار و 809 میلیون ریال تسهیلات برای این تعداد طرح‌ها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی مهر می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات بسیار مناسب تعاونی‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به ایجاد بیش از 55 هزار فرصت شغلی در سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: امسال نیز بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی در استان هدف‌گذاری شده است.

اسدی اضافه کرد: تاکنون بیش از 18 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و  در مجموع بالغ بر 699 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات با اشتغالزایی 17 هزار و 395 نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول