اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارتی بانک مرکزی:

اصطلاحی با عنوان تعاونی اعتبار آزاد وجود خارجی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه اصطلاحی با عنوان تعاونی اعتبار آزاد وجود خارجی ندارد، گفت: تعاونی اعتبار آزاد در حقیقت بانک‌ها هستند.

اصطلاحی با عنوان تعاونی اعتبار آزاد وجود خارجی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم درویشی در نشستی خبری در محل دفتر نمایندگی بانک مرکزی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه صندوق‌ها این است که در قبال سپرده‌هایی که از مردم دریافت می‌کنند، به آنها تسهیلات ارائه کنند و در این زمینه باید صندوق‌های قرض‌الحسنه از صندوق‌های خانوادگی و یا صندوق‌های ادارات الگوبرداری کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: حدوداً 5 هزار صندوق در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و اگر قالب فعالیت‌های خود را از قالب قرض‌الحسنه به عقود اسلامی تغییر دهند، دیگر قرض‌الحسنه نیستند.

درویشی گفت: استفاده از نام و القاب ائمه اطهار برای نامگذاری این صندوق‌ها و یا موسسات، سنت پسندیده‌ای نیست و نمایندگان مجلس نیز در ماه‌های اخیر نسبت به این مسئله اعتراضاتی داشته‌اند و در صورتی که این موسسات با ورشکستگی مواجهه شوند، نام ائمه اطهار نیز در میان مردم رواج ناشایستی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تیمداری و ورزشی برخی از موسسات مالی و اعتباری نیز تاکید کرد: تمام موسسات و صندوق‌ها، باید برای فعالیت‌های جانبی خود نیز مجوز بگیرند، یعنی موسسات برای شرکت‌های خود نیز باید مجوز داشته باشند.

درویشی عنوان کرد: اصطلاحی با عنوان تعاونی اعتبار آزاد نیز وجود خارجی ندارد، زیرا تعاونی اعتبار آزاد در حقیقت بانک‌ها هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه با اشاره به اختلاس بانکی اخیر نیز یادآور شد: به‌کارگیری اختلاس برای مباحث اخیر، صحیح نیست، زیرا اختلاس در علم حقوق دارای تعریف خاص خود است و باید به‌ جای آن از سوءاستفاده مالی و یا فساد مالی استفاده کرد.

درویشی ادامه داد: رقم 3 هزار میلیارد تومان نیز که برای این سوء استفاده مالی عنوان می‌شود، صحیح نیست، زیرا رقم فساد مالی بسیار کمتر از این مبلغ بود

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول