اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری یادواره شهدای کارمند در زابل

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستان زابل، یادواره شهدای کارمند در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای کارمند در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، سید باقر حسینی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای کارمند و تجلیل از بسیجیان نمونه ادارات شهرستان زابل که در دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن بشارت داده شده که به کسانی که از خیل عظیم شهدا جا مانده‌اند و همرزم آنان بوده‌اند ولی توفیق شهادت را نیافته‌اند همان اخلاص و تقوا خود را حفظ کنند و هراسناک نباشند و هیچگونه اندوهی به دل راه ندهند زیرا اگر تداوم بخشند آنچه خدا به شهدا داده به یاران شهدا هم خواهد داد.

وی افزود: امروز جامعه ما در حال پیشرفت است و شهیدان انقلاب و شهدای هسته‌ای و...وظیفه سنگینی را بر عهده ما گذاشته‌اند و آن این است که خدمتگزاران مؤمن و فداکاری برای نظام بوده و این محقق نمی‌شود مگر مقید به اخلاق پاک و مخلص باشیم.

نماینده مردم سیستان در مجلس بیان داشت: یکی از صفات ارزشمند سیستانی‌ها، فتوت و جوانمردی است که این صفت خوب در ادوار و پیشینه تاریخی سیستان همانند بلوری می‌درخشد و ریشه فتوت در عیار سیستانی است.

حسینی ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرماید"انسان به هیچ زینتی زیباتر از فتوت و جوانمردی آراسته نشده است، لذا این معیار را در امور و اعمالی که می‌خواهیم انجام دهیم مدنظر بگیریم تا مشکلات جامعه حل شود.

وی بیان کرد: شهدای عزیز ما نمونه بودند با برگزاری این یادواره‌ها با یاد و خاطره بزرگانی که به مردم محبت داشتند و از اخلاق خوب و خوشرویی برخوردار بودند بیشتر آشنا می‌شویم و سعی کنیم مانند آنها بوده زیرا مملکتی که به نام امام زمان (عج) است اینگونه باید باشد.

نماینده مردم سیستان تصریح کرد: جامعه‌ای که از انسان‌های مؤمن و نمونه برخوردار است با مشکلات با سعه‌صدر روبه‌رو می‌شود و با توکل بر خداوند می‌تواند آنها را برطرف کند.

فرمانده ناحیه سپاه زابل هم در این مراسم گفت: هفته دولت یادآور دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر است که یادآور یک دولت مکتبی و مردمی هر چند در مدت کوتاهی، بوده و در آن کار کردند و حلاوت آن را در کام مردم نشان دادند.

محمد ناظری افزود: بار دیگر دشمنان ایران سر افکنده شدند، دشمنانی که ماه‌ها تلاش کردند مانع برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران شوند، با روش‌های مختلفی به هر نحوی فعالیت کردند تا مسئولان و سران کشورها در این اجلاس شرکت نکنند.

وی بیان کرد: با یاری خداوند، این اجلاس برگزار و هم‌اکنون نیز در حال برگزاری است و این موفقیت باعث می‌شود بسیاری از مشکلات حل شود و ایران در مقابل جهان ثابت قدم بماند.

فرمانده ناحیه سپاه زابل ادامه داد: در هفته دولت یکی از روزها به نام کارمند نامیده شده و تقریباً 10 سال است که به همت دانشگاه زابل و سپاه ناحیه، یادواره‌ای تحت عنوان "یادواره تجلیل" در این هفته برگزار می‌شود.

ناظری بیان کرد: این یادواره سال‌هاست که برگزار می‌شود و اثرات خوبی را نیز بر جای گذاشته است به طوری که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارمند، بهتر برای کارمندان معرفی شده و از آنان الگو می‌گیرند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول