اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

اعتبارات کلان فرهنگی خروجی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد در انتقاد به عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات کلان فرهنگی خروجی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

اعتبارات کلان فرهنگی خروجی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد آلفونه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ ارزشی اکتسابی و توانمند است که ویژگی‌های دینی و اعتقادی یک ملت را جهت‌دار کرده و مسیر حرکت به سوی آرمان‌های معنوی را تسهیل می‌کند.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: نگرانی‌های متعددی در حوزه فرهنگ استان به چشم می خورد که این روند روز به روز در حال افزایش بوده و خسارات زیادی بر چارچوب فرهنگی استان وارد کرده است.

اعتبارات دولت خروجی خوبی در زمینه فرهنگ ندارد

آلفونه با اشاره به اعتبارات کلان دولت در زمینه فرهنگ در همه نقاط کشور و از جمله این استان گفت: بخش عظیمی از این اعتبارات در استان ما به فعالیت‌هایی اختصاص داده می‌شود که هیچ سودی برای عرصه فرهنگ ندارد.

وی نبود فرهنگ صرفه‌جویی در استان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: عدم صرفه‌جویی در چارچوب خانواده به جامعه منتقل شده و چنین هزینه‌هایی که خروجی خوبی به همراه ندارند به نوعی اسراف فرهنگی محسوب شده و باورهای دینی ما را زیر سؤال می‌برند.

توجه مسئولان به هزینه‌های مراسم ازدواج و تدفین بسیار ضعیف است

این مسئول در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: این استان به رغم محرومیت‌های فراوان سالانه هزینه‌های بساری را به مراسم‌های ازدواج و تدفین اختصاص داده که مشکلات و فشارهای مالی زیادی را بر مردم وارد می‌کند.

وی در ادامه گفت: تمامی مسئولین، علما و دستگاه‌های مربوطه موظفند عزم خود را جزم کرده تا با انسجام و هم‌افزایی گام بزرگی در جهت مبارزه با این معضل اجتماعی بردارند و با این حرکت خداپسندانه زمینه ازدواج جوانان را مهیا سازند.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ابراز کرد: متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی در انجام وظیفه خود تلاش کافی را نکرده و از تمام آن‌ها خواستار همکاری لازم برای به ثمر رساندن این اهداف بزرگ هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول