اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از زمان آغاز دیوارنگاری تاکنون

734 هزارمتر دیوارنگاری در مشهد اجرا شده است

خبرگزاری فارس: مسئول جشنواره دیوارنگاری شهر مشهد گفت: در مجموع از زمانی که کار دیوارنگاری را در شهر مشهد آغاز کرده‌ایم تاکنون 734 هزار متر از دیوارهای شهر را دیوارنگاری کرده‌ایم.

734 هزارمتر دیوارنگاری در مشهد اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عاطفه مصدقیان ظهر امروز در نشست خبری مدیر امور هنری شهرداری مشهد اظهار کرد: از این مقدار 650 هزار متر آن در سطح 3 بوده است.

وی در ادامه با اشاره به شاخص‌های سطح‌بندی دیوارها تصریح کرد: سطح یک مربوط به دیوارهای مرتفع می‌شود که ماندگاری دیوارنگاری روی آنها بین 5 تا 7 سال است و در این سطح در حدود 21 هزار متر دیوارنگاری انجام داده‌ایم.

مسئول جشنواره دیوارنگاری شهر مشهد در این راستا ادامه داد: سطح دوم دیوارها شامل دیوارهای معابر عمومی است که سطح ارتفاع آنها حالت معمولی دارد و دیوارنگاری روی آنها بین 3 تا 4 سال دوام دارد و در مشهد در حدود 62 هزار و 450 متر از دیوارنگاری‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به سطح سوم دیوارها تاکید کرد: سطح سوم دیوارها مربوط به دیوارهایی است که کوتاه هستند و حالت دیوار موقت را دارند و ماندگاری اثر روی آنها بین 1 تا 1.5 سال تخمین‌زده می‌شود و سهم عظیمی از نقاشی‌های دیواری در شهر مشهد به این دیوارها اختصاص دارد.

مصدقیان در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌های شورای تخصصی در ارتباط با انتخاب طرح‌ها بسیار موشکافانه است، خاطرنشان کرد: از تعداد دو هزار و 980 طرح ارائه شده به شورای تخصصی طرح‌های انتخاب شده در حدود 210 اثر بوده است که 195 اثر از آن اجرا شده و مابقی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول