اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

افتتاح 2 هزار پروژه در اصفهان هم‌زمان با هفته دولت

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: هم‌زمان با هفته دولت 2 هزار پروژه در اصفهان بهره‌برداری می‌شود که یک‌هزار پروژه آن مربوط به شهرستان‌های استان است.

افتتاح 2 هزار پروژه در اصفهان هم‌زمان با هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به اینکه بر اساس اصل 44 از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اصفهان حمایت می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی در سال جاری شرایط خوبی برای ورود به بخش اقتصادی توسط مردم، خیران و سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

وی افزود: علاوه بر خود اصفهان شهرستان‌های اصفهان ظرفیت مناسبی برای ورود به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت عمرانی در اصفهان بسیار سریع است، تصریح کرد: در هفته دولت 2 هزار پروژه افتتاح می‌شود که یک‌هزار پروژه مربوط به شهر اصفهان و یک‌هزار پروژه دیگر مربوط به شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: سال گذشته 5 هزار طرح در استان داشتیم و در سال جاری این طرح‌ها در دست اقدام و 2 هزار پروژه در این هفته بهره‌برداری می‌شود.

ذاکراصفهانی گفت: در این هفته 264 پروژه کشاورزی در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در مورد معضل اشتغال و بیکاری گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای آمریکا، انگلیس شاهد بیکاری فراگیر هستیم که نخستین عارضه مقدمه ورشکستگی‌های اقتصادی است.

استاندار اصفهان با تاکید در ایران نیز متوجه این معضل بزرگ هستیم، افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است چرا که در این استان زمینه اشتغال بسیار فراهم و فقط باید از نیروهای بومی بیشتر استفاده شود.

وی مهم‌ترین عامل رفع این معضل را ایجاد اشتغال دانست و گفت: در استانداری به طور ویژه توسط معاونت برنامه‌ریزی به امر ایجاد اشتغال در جلسات زیر شاخه‌های اقتصادی پرداخته می‌شود.

ذاکراصفهانی همچنین از ایجاد اشتغال طی دو سال آینده در کارخانه فولاد مارشنال و فولاد آلیاژی خبر داد و افزود: پیش‌بینی 10 هزار فرصت شغلی را توسط این دو کارخانه برای اصفهان کرده‌ایم.

وی به مسئولان شاهین‌شهر در جهت فضای شادی و نشاط گفت: جای یک پارک آبی در کنار شهر شاهین‌شهر با توجه به پتانسیل موجود در این شهر خالی است که ‌پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذاری در این بخش شود.

استاندار اصفهان همچنین از سهمیه 170 نفری استخدام شهر شاهین‌شهر و جذب نیروی انسانی خبر داد و گفت: توسط معاونت نیروی انسانی استانداری اصفهان مجوز استخدام این تعداد صادر شده است.

وی در ادامه به برگزاری اجلاس سران و ورود نخستین گروه از سران عدم متعهدها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این اجلاس کانون توجه جهان است و این در حالی است که زیاده‌خواهان استکبار با تبدیل نقاط بحران قصد داشتند آن را بی‌معنی جلوه دهند که محقق نشد.

استاندار اصفهان وضعیت استان اصفهان را برای استقبال از سران عدم تعهدها مطلوب عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول