اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید استان قم خبر داد

جمع‌آوری 99 هزار اثر از شهدا در طرح اسناد ماندگار

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از جمع‌آوری 99 هزار اثر از شهیدان در طرح اسناد ماندگار خبر داد.

جمع‌آوری 99 هزار اثر از شهدا در طرح اسناد ماندگار

محسن دلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت آثار و وصیت‌نامه شهدا اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند 70 سال عبادت کردید خدا قبول کند، یک بار هم یکی از وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین در سخنانی بر اهمیت توجه به وصایای شهدا تاکید کردند بنابراین طرح جمع‌آوری اسناد ماندگار در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اهداف طرح اسناد ماندگار گفت: هدفمند کردن روند جمع‌آوری و مستندسازی آثار و اسناد فرهنگی شهدا، جانبازان و آزادگان و تشکیل و تکمیل پرونده فرهنگی شهدا و ایثارگران از جمله اهداف این طرح است.

وی دستیابی علمی آسان به آثار بر اساس روش‌های علمی و نگهداری علمی آثار به منظور معطر کردن فضای جامعه از عطر شهادت، جلوگیری از اضمحلال و تحریف آثار فرهنگی را از دیگر اهداف طرح آثار شفاهی و مکتوب جانبازان و آزادگان ذکر کرد. 

دلاوری عنوان داشت: بر اساس این طرح به اشخاص حقیقی و حقوقی برای جمع‌آوری آثار مراجعه شده و آثار و اسناد متعلق به شهیدان و ایثارگران اعم از آثار مکتوب، صوتی، خاطرات، کتاب، نامه، یادداشت، سخنرانی، مقاله، عکس و فیلم گردآوری می‌‌شود.

وی عنوان داشت: تاکنون آثار پنج هزار شهید جمع‌آوری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جمع‌آوری آثار جانبازان 70 درصد و آزادگان در حال انجام است.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه تاکنون 99 هزار اثر جمع‌آوری شده است، گفت: 2 هزار و 230 وصیت‌نامه، 5 هزار و 355 نامه، 6 هزار و 775 خاطره، 23 هزار و 597 عکس، 319 اثر هنری، 557 شعر و 14 هزار و 510 یادداشت گردآوری شده است.

وی یادآور شد: طرح جمع‌آوری آثار مقدمه‌ای برای انجام فعالیت‌هایی مانند تدوین کتاب، نمایش و چاپ تمبر است.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول