اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زابل:

عظمت کار شهدا باید به نسل جوان نشان داده شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زابل گفت: وظیفه مسئولان این است که با برگزاری یادواره شهدا، عظمت کار شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسل جوان جامعه بیشتر نشان دهند.

عظمت کار شهدا باید به نسل جوان نشان داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمود اوکاتی‌صادق در مراسم دهمین یادواره شهدای کارمند در دانشگاه زابل اظهار داشت: اگر ما عظمت کار شهیدان و قدر و ارزش آنها را بدانیم، می‌توانیم از آنان تکریم کنیم.

وی افزود: با برگزاری یادواره‌های شهیدان و پی‌بردن به اهمیت راه و کار آنها متوجه می‌شویم که به چه دستاوردهای عظیمی دست یافته‌ایم لذا ضروری است این عظمت‌ها به نسل جوان جامعه منتقل شود تا بیشتر با اهداف شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران آشنایی پیدا کنند.

رئیس دانشگاه زابل ادامه داد: دنیا از دو بلوک شرق و غرب تشکیل شده بود لذا در آن زمان، انقلابی به وقوع پیوست که «شعارش نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» بود و این شعار در اولین طواف حج ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سر داده شد که نمود یک پرسمان دینی است.

اوکاتی بیان داشت: این انقلاب در زمانی رخ داد که در دانشگاه‌ها، حجاب نبود و سر هر خیابانی یک کاباره و یک سینما که مروج آداب و رسوم غرب بود، بنا شده بود اما از بین این همین آدم‌ها، امام خمینی (ره) حرف یک مملکت اسلامی را زد و با عنایت خداوند یک انقلابی به وجود آمد که بر مبنای اسلام است.

وی گفت: اگر جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، اینک کشور اسلامی ایران نبود، جوانان غیوری که از مال و جان خود گذشتند و از آرمان‌های امام راحل دفاع کردند، آنانی که شب عروسی خود را رها کردند و به نبرد با دشمن متجاوز پرداختند.

رئیس دانشگاه زابل تصریح کرد: از این دست انسان‌ها، کم نبودند که گمنام به جبهه‌ها رفتند و از کیان و شرف کشور پاسداری کردند و خون پاکشان امروز نتیجه دستاوردهای مختلف در کشور است.

اوکاتی افزود: چفیه شهدا برای ما ستودنی و حتی سنگ جبهه‌های جنگ نیز بوسیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: عظمت کار بسیجیان را همه در جنگ هشت ساله دیدند و شاهد بودند که چگونه دشمنان را درهم شکستند این‌ها آرمانگرایی بود که در صحنه‌های مختلف جنگ ثابت شد و ثابت کردیم که می‌توانیم جنگ را مدیریت کنیم و همه این‌ها از عنایات غیبی بود.

اوکاتی بیان داشت: امروز با برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران بار دیگر سازمان ملل را در دنیا افشا کردیم، برگزاری این اجلاس از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا دشمنان یک بار دیگر مأیوس شدند و اهدافشان به شکست تبدیل شد.

وی اضافه کرد: اگر جوانان ما به جنگ نمی‌رفتند و به اسلام وابستگی نداشتند، اگر شهدای کارمند ما نبودند، اینک کشور ایران در جهان حرفی برای گفتن نداشت اما از جان، مال، شغل، خانواده و... گذشتند تا ایران سرآمد جهان شود.

رئیس دانشگاه زابل گفت: ضروری است تا یادواره شهدا به ویژه شهدای کارمند هر ساله باشکوه‌تر برگزار شود تا به عمق رشادت‌های شهیدان بیشتر پی برده شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول