اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین خبر داد

سرعین پذیرای 9 میلیون گردشگر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت: از ابتدای امسال تاکنون براساس آخرین آمار سازمان میراث فرهنگی بیش از 9 میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به قطب گردشگری کشور سرعین وارد شدند.

سرعین پذیرای 9 میلیون گردشگر

کاظم دبیر همزمان با هفته دولت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شهرستان سرعین در ایام هفته دولت 9 پروژه با 10 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده که بخشی از آنها در توسعه و رونق گردشگری بسیار موثر بوده است.

وی از حل مشکل فشار آب پایین سرعین با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و تقویت آن خبر داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه به جای فعالیت با یک پمپ هم‌اکنون به سه پمپ کار تصفیه و آبرسانی را انجام می‌دهد تا مشکل افت فشار آب سرعین و گلایه برخی از مسافران و میهمانان برطرف شود.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: دیروز با حضور استاندار اردبیل اولین نیروگاه بادی استان با یک میلیارد و 400 میلیون تومان در سرعین راه‌اندازی شد و استان اردبیل به عنوان هفتمین استان کشور در تولید برق از طریق نیروگاه بادی معرفی شد.

دبیر همچنین از افتتاح یک باب هتل- آپارتمان و همچنین مجتمع آب‌درمانی ژنرال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران خبر داد.

این مسئول یادآور شد:‌ واقعیت آن است که نمود عینی توسعه را در سرعین به شکل واقعی شاهد هستیم به طوری که سرعین 10 سال قبل با وضعیت اکنون از جهت رشد و توسعه همه‌جانبه قابل مقایسه نیست.

فرماندار سرعین افزود: سرعین میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر در طول سال است که در تامین زیر‌ساخت‌های آن اقدامات خوبی انجام شده که چهاربانده شدن مسیر تردد در این محور یکی از نمود‌های ظاهری توسعه سرعین است.

دبیر حل مشکل آب شرب، توسعه کمپینگ‌ و مسائل عمرانی و بهداشتی را از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده تصویب کرد و بیان داشت: به توصیف ریاست جمهوری سرعین از زیباترین شهرهای کشور است و ما با دو هدف‌گذاری فعالیت‌هایمان را در سرعین انسجام داده و به رو جلو برده‌ایم.

وی یکی از هدف‌گذاری‌ها را افزایش مدت اقامت مسافران تا دو روز اعلام کرد و ادامه داد:‌ در قالب 63 برنامه طرح توسعه سرعین را مدنظر قرار دادیم به طوری که تاکنون 25 برنامه اجرایی شده است.

راه‌اندازی تورهای استان‌گردی با محوریت سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار سرعین در بخش دیگری از سخنان خود هدف‌گذاری دوم را افزایش تعداد مسافران و گردشگران ورودی به 13 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: اگر امروز شاهد ورود 9 میلیون مسافر و گردشگر به قطب گردشگری کشور هستیم باید این شرایط به 13 میلیون افزایش پیدا کند که در این زمینه شایسته است توسعه همه‌جانبه و فراگیر را در این شهرستان شاهد باشیم.

دبیر از راه‌اندازی تورهای استان‌گردی خبر داد و گفت:‌ به رغم اینکه سرعین 220 هتل و هتل- آپارتمان داشته و بعد از مشهد بیشترین مراکز اقامتی را داراست اما ضرورت دارد بخشی از مسافران و گردشگران در مناطق دیگر استان نیز حضور یافته و شاهد مشارکت تمام شهرهای استان در جذب و پذیرش مسافران و گردشگران باشیم.

این مسئول ادامه داد: ما در تدارک هستیم تا صنعت گردشگری و توریسم استان متنوع و با نشاط جلوه کند تا به صورت همه‌جانبه بتوان از مسافران و گردشگران استقبال کرد.

فرماندار سرعین در پایان سخنان خود از کلنگ‌زنی احداث کمپ‌ تیم‌های ملی در سرعین خبر داد و اظهار داشت: در کنار کلنگ‌زنی احداث این مجموعه ورزشی تا دو هفته آینده فاز دوم پیست اسکی سرعین نیز به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده و امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی آن انجام شود.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول