اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل:

نمایشگاه کتاب فاقد ابتکار جدید / شهریور ماه میزبان دو جشنواره هنری هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: در برگزاری نمایشگاه کتاب امسال به مانند هشت دوره گذشته ابتکار خاصی را شاهد نبودیم به طوری که برپایی این نمایشگاه‌ها فاقد هرگونه نو‌آوری و ابتکار قابل تحسین است.

نمایشگاه کتاب فاقد ابتکار جدید / شهریور ماه میزبان دو جشنواره هنری هستیم

عظیم دشتی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد اما نحوه و چگونگی برگزاری آن مهم است چراکه در هشت دوره گذشته سعی نشده است از ایده‌ها و ابتکارات جدید در تنوع‌بخشی به نمایشگاه کتاب استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ ضرورت دارد با آسیب‌شناسی ایده‌های جدید و نیازمندی‌های به‌روز مورد اهتمام قرار گیرد تا با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسی و روش‌های متنوع بتوانیم زمینه برگزاری نمایشگاهی با رضایت‌مندی بیشتر مردم را فراهم آوریم.

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: همانگونه که امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاحیه تاکید کردند شایسته است خرید اینترنتی کتاب مورد اهتمام و توجه قرار گیرد تا همسو با پیشرفت‌های جهانی بتوانیم به شکل سهل‌الوصول کتاب را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

دشتی به مضر بودن برخی از کتاب‌ها اشاره کرد و گفت:‌ هر چند کتاب خواندن و مطالعه امر توصیه شده مکتب ماست اما نباید هر کتابی را خواند چراکه برخی از کتاب‌ها و نویسندگان از صلاحیت کافی و لازم برخوردار نیستند به طوری که افرادی با خواندن آن کتاب‌ها به بیراهه رفته و مسیر اصلی را گم می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: در سایه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است که می‌توان مسیر صحیح مطالعه و خرید کتاب را به نمایش گذاشت و علاقمندان را به هدایت صحیح به سمت خرید و استفاده از کتاب‌های مفید فراخواند.

13 اثر به مرحله باز‌بینی جشنواره تئاتر بسیج راه یافته‌اند

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به برگزاری دو جشنواره مهم فرهنگی و هنری بسیج در شهریور ماه بیان داشت: سازمان بسیج هنرمندان در شهریور ماه دو جشنواره را برگزار می‌کند که یکی از آنها جشنواره تئاتر استانی بسیج است که در مرحله باز‌بینی و بازخوانی قرار داشته که 13 اثر در این مرحله مورد داوری قرار می‌گیرد.

دشتی افزود: شش گروه به عنوان گروه برتر از این بین انتخاب شده و اواخر شهریور ماه در جشنواره تئاتر استانی بسیج شرکت خواهند کرد.

وی گفت: از بین این شش گروه نیز آثار منتخب برای حضور در جشنواره سراسری تئاتر بسیج معرفی شده و در آن حاضر خواهند بود.

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج در مرحله استانی خبر داد و تصریح کرد: داوری این جشنواره و اسامی آثار منتخب و برگزیده تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

دشتی ادامه داد:‌ 70 اثر ادبی و داستانی هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود که بررسی آثار به اتمام رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: همزمان با روز شعر و ادب 27 شهریور ماه شاهد برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج خواهیم بود.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به استقبال خوب علاقمندان از این دو جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت:‌ آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره تئاتر و ادبیات بسیج استان ارسال شده بود به گونه‌ای که ما برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی استعدادها و شناساندن قابلیت‌های هنرمندان می‌دانیم.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول