اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

جمعیت بیماران سرطانی به 30 میلیون نفر نیز می‌رسد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان گفت: طبق آمار در سال 2020 جمعیت بیماران سرطانی به 30 میلیون نفر نیز می‌رسد.

جمعیت بیماران سرطانی به 30 میلیون نفر نیز می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی سیلانیان طوسی ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 میلیون از جمعیت جهان را بیماران سرطانی تشکیل می‌دهند و طبق آمار در سال 2020 جمعیت بیماران سرطانی به 30 میلیون نفر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 5 درصد ژنتیک در سرطان نقش دارد، ادامه داد: مسائل محیطی، استرس، سبک زندگی، عدم تحرک، چاقی، تغذیه ناسالم و ‌سیگار از عوامل بسیار مهم در ابتلا به سرطان هستند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان بیان کرد: مسئله ثبت سرطان در جمعیت بسیار مهم است و باید اقداماتی در این رابطه صورت گیرد تا بتوان این جمعیت و نوع سرطان آنها را شناخت، همچنین می‌توان مناطقی که سرطان در آن شایع است را شناسایی کرد و در راستای ایمن‌سازی آن تلاش نمود.

سیلانیان طوسی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده در پیشرفت بیماری سرطان و پیگیری این بیماری، عدم آگاهی مردم در ارتباط با این بیماری است.

وی ادامه داد: اهمیت سرطان به این سبب است که علاوه بر خود بیمار خانواده وی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند و  علاوه بر مشکلات جسمی، این بیماری بار مالی زیادی برای خانواده‌های بیمار به همراه دارد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان افزود: تحقیقات ژنتیکی بیشترین هزینه را در دنیا به خود اختصاص داده است اما خوشبختانه با تحقیقات و پژوهش‌هایی که انجام شده پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان سرطان و کاهش مرگ و میر آن در سطح جهان داشته‌ایم.

سیلانیان طوسی تصریح کرد: با برگزاری این کنگره و ارائه مقالات و پژوهش‌های متخصصان در زمینه بیماری سرطان و اشتراک گذاشتن نتایج مطلوب و انتقال دانش به وجود آمده می‌توانیم قدم‌های مثبتی برای درمان و پیشگیری سرطان در ایران برداریم.

وی بیان کرد: با تلاش‌ها و اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحول عظیمی در بهبود نوین درمان سرطان در کشور ایجاد شد که از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان خاطرنشان کرد: تعداد مقالات ارائه شده برای کنگره 450 عدد بود که با تدابیر صورت گرفته حدود 160 مقاله پذیرفته شده را در کنگره ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول