اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌غربی

سد مخزنی احمدآباد تکاب به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: سد مخزنی احمدآباد تکاب بعدازظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

سد مخزنی احمدآباد تکاب به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب، فرماندار تکاب در این مراسم گفت: سد مخزنی احمدآباد تکاب با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی زراعی احداث شده و 670 هزار متر مکعب گنجایش دارد که با بهره‌برداری از آن آب مورد نیاز بخش صنعت و شرب بخش تخت ‌سلیمان تامین و برقرار شد.

به گفته وی این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که طول تاج آن 400 متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه 23 متر است که قادر خواهد بود 5 میلیون و 900 هزار متر مکعب جریان آب را تنظیم کند.

داعی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این سد دارای یک تونل انتقال آب به طول 50 متر بوده و برای احداث آن 66 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

همچنین در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار آذربایجان‌غربی باند اول از فاز نخست پروژه کمربندی اصلی شهر تکاب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار تکاب در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: باند اول این کمربندی به طول یک هزار و 650 متر و به عرض 22 متر است که ابتدای جاده شاهین‌دژ را به پایانه مسافربری شهر تکاب متصل می‌کند.

هادی عباسیان افزود: این طرح سال‌های متمادی با تاخیر در حال اجرا بود که طی چهار ماه اخیر عملیات عمرانی آن شتاب بیشتری یافته و باند نخست آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای احداث و تکمیل این طرح 18 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات عمرانی استانی هزینه شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر کاهش حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی تکاب مشکلات ناشی از تردد خودروهای سنگین و کامیون‌های حامل سنگ و مواد معدنی نیز در سطح شهر رفع شده است.

عباسیان یادآور شد: برای احداث و تکمیل فازهای دوم و سوم این طرح نیز به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته دولت و شرکت در آیین بهره‌برداری از چند طرح عمرانی به شهرستان تکاب سفر کرده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول