اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

حضور 250 هزار نفر در مسابقات درس‌‌هایی از قرآن خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در استان حدود 250 هزار نفر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت می‌کنند.

حضور 250 هزار نفر در مسابقات درس‌‌هایی از قرآن خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میکائیل باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اوایل شهریور ماه یک اعلام همگانی در سطح ادارات استان برای مسابقات درس‌هایی از قرآن کریم صورت می‌گیرد که از هر اداره یک نفر به عنوان مروج درس‌هایی از قرآن انتخاب می‌شود.

رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای مروجین درس‌هایی از قرآن کریم در اوایل مهرماه یک جلسه توجیهی برگزار می‌شود که از نزدیک نحوه کار را برایشان تبیین می‌کنیم .

باقری با اشاره به نحوه تبلیغات صورت گرفته از طرف آموزش و پرورش گفت: در هر یک از مدارس راهنمایی و متوسطه یک پوستر مسابقات نصب می‌شود و ضمن اینکه همزمان بخش ‌نامه‌ای برای مدیران، معاونان و معلمان پرورشی به مدارس ارسال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم جوایز نفرات برتر سال گذشته را در اوایل مهرماه همزمان با آغاز دور جدید مسابقات درس‌هایی از قرآن اهدا کنیم تا انگیزه‌ای برای شرکت سایر دانش آموزان باشد.

رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مسابقات اظهار کرد: دانش‌آموزان متقاضی می‌توانند از نیمه دوم مهرماه همزمان با شروع اولین برنامه درس‌هایی از قرآن در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

باقری با اشاره به نحوه انتخاب نفرات برگزیده گفت: از هر مدرسه یک نفر به عنوان نماینده مدرسه انتخاب می‌‍شود و به مسابقه اداره راه می‌یابد که در ادارات 12 نفر به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی راهنمایی و دبیرستان به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

باقری تصریح کرد: برگزاری دور استانی مسابقات اختیاری است که اگر استان خراسان رضوی در دور استانی شرکت نکند 12 نفر برگزیده به موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در تهران معرفی می‌شوند که سه نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

رئیس دارالقرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کارت هدیه از جوایز مسابقات درس‌هایی از قرآن است.

باقری با اشاره به حضور معلمان در این مسابقات اظهار کرد: معلمان نیز می‌توانند در دو بخش خلاصه‌نویسی و مسابقات هفتگی شرکت داشته باشند.

وی در ارتباط با تامین هزینه این مسابقات گفت: مبلغی از سوی وزارتخانه، موسسه ترویج فرهنگ قرآنی و خیرین برای این مسابقات در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول